Hillevi88

Trådstartare
Jag ska betäcka min 3 åring e. Ludwigs champion ue. Nobel. Skulle vara så tacksam för alla tips. Är ute efter något dressyr inriktat. Sir oldenburg, bocelli, warstieNer, carlton Hill?

Sv: Hingstval

Jag hade inte använt en ren gångarthingst på det stoet.
Hon har en stam som är hoppinriktad även om både pappa och morfar också kunde röra sig.

Av de du räknat upp så hade jag kunnat tänka mig att använda Sir Oldenburg på ett sto med den stammen .

Jag tycker att du ska titta på Canterbury - även han en hingst som är hoppstammad men som också har bra gångarter.

Hej! Tack för ditt svar!
Sir oldenburg är den jag fastnat mest för. Men jag tycker att välja är skitsvårt!
Jag ska kika på Canterbury på en gång! Har du någon annan som också skulle passa bra? Mitt sto är ett ädelt, feminint sto av sportmodell. Lugn och harmonisk i psyket.

Jag hade tittat på Last Liberty, han verkar ge bra både gång och hopp. Har själv funderat på honom till mitt 3 årssto efter Faustinus (som är gångartsavlad).

Du har fått bra förslag, här kommer ett par dubbelbegåvningar till.
Hopphingstar med bra gång och dressyrhingstar som kan hoppa/har hoppstam

Aerline H
Chirlon
Common Sense
De La Gardie
Fetcher N
Hampton
Herzensdieb
Hip Hop
Metall

Jag ville ha en multitalang och betäckte med A-Dur just för att Argentinushästar oftast både rör sig väl och hoppar bra, morfadern Romadour II är en välmeriterad dressyrhingst.
A-Dur själv har gått svår hoppning och intermediär dressyr :)

Juste, då är det inte lika aktuellt nej. :) Tenta plugg tillsammans med buke är kanske inte alltid det bästa ;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 368
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar