Hillevi88

Trådstartare
Jag ska betäcka min 3 åring e. Ludwigs champion ue. Nobel. Skulle vara så tacksam för alla tips. Är ute efter något dressyr inriktat. Sir oldenburg, bocelli, warstieNer, carlton Hill?
 
Sv: Hingstval

Jag hade inte använt en ren gångarthingst på det stoet.
Hon har en stam som är hoppinriktad även om både pappa och morfar också kunde röra sig.

Av de du räknat upp så hade jag kunnat tänka mig att använda Sir Oldenburg på ett sto med den stammen .

Jag tycker att du ska titta på Canterbury - även han en hingst som är hoppstammad men som också har bra gångarter.
 
Sv: Hingstval

Hej! Tack för ditt svar!
Sir oldenburg är den jag fastnat mest för. Men jag tycker att välja är skitsvårt!
Jag ska kika på Canterbury på en gång! Har du någon annan som också skulle passa bra? Mitt sto är ett ädelt, feminint sto av sportmodell. Lugn och harmonisk i psyket.
 
Sv: Hingstval

Jag hade tittat på Last Liberty, han verkar ge bra både gång och hopp. Har själv funderat på honom till mitt 3 årssto efter Faustinus (som är gångartsavlad).
 
Sv: Hingstval

Du har fått bra förslag, här kommer ett par dubbelbegåvningar till.
Hopphingstar med bra gång och dressyrhingstar som kan hoppa/har hoppstam

Aerline H
Chirlon
Common Sense
De La Gardie
Fetcher N
Hampton
Herzensdieb
Hip Hop
Metall
 
Sv: Hingstval

Jag ville ha en multitalang och betäckte med A-Dur just för att Argentinushästar oftast både rör sig väl och hoppar bra, morfadern Romadour II är en välmeriterad dressyrhingst.
A-Dur själv har gått svår hoppning och intermediär dressyr :)
 
Sv: Hingstval

Juste, då är det inte lika aktuellt nej. :) Tenta plugg tillsammans med buke är kanske inte alltid det bästa ;)
 

Liknande trådar

Avel Tips på hingstval till mitt sto e Diamantino VDL - Ludwigs Champion :) ?
Svar
2
· Visningar
512
Senast: Hästavel
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 927
Senast: Twirro
·
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 462
Senast: Tiger tok
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp