Hingstval - Steinlager?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Usedtoloveyou
  • Startdatum Startdatum
U

Usedtoloveyou

Jag tycker Steinlager verkar vara en ganska intressant hingst!
Vi har ett sto efter Meadow Roland som är 7 år och som vi funderar på att betäcka i år. Vad tycker ni om det? :)

Sv: Hingstval - Steinlager?

Tänk på att han har en fruktansvärd felställning i sina framben..
Så då ska märren vara ruggigt korrekt :p
Sen är det lättare om du skriver vad hon heter så man kan söka på blodbanken :D

Ohja!
Men tyvärr har vi haft otur med henne.. Hon har haft mycket skador och nu har vi beslutat om att lägga hennes "travkarriär" åt sidan.
Men förhoppningsvis kan hon få någon fin avkomma när vi har bestämt oss för en hinst! :)

Joo, och så han såg ut! :love:
Har han nånsin haft så fint steg?!
Han såg ju grymt spänstig ut :D

kom på att jag glömde se loppet... jobbar o vi har just fått 4+ hit. men de tänkte ju inte ja på...

jag vill se en bild på steinlager, riktigt frami från så man ser hans benställning!

Nej, men han som äger Glittra är syskon med henne!
Så det har väl hänt att man har åkt upp någon vecka eller mer på sommaren och hjälpt henne. :) Så man vet ju klart vad man har för hästar att göra med..
Nu sist stog Glittra i träning hos Charlotta B Svensson ett ganska bra tag, men nu är hon tyvärr hemma igen. :(

Men förövrigt mår Glittra bra. Hon ska till veterinären på torsdag. ;)

Intrissant härstamning!
Men jag har kollat på en annan häst med, Dahir de Prelong, fransk.
Men jag vet inte, vi har som sagt inte bestämt oss än och det lär ta tid!
Nu till helgen är det hingstvisning på Halmstad, ska dit, kanske fastnar man för någon hingst där? :p

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 102
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30