Hingstval - behöver tips!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hoppsansa
  • Startdatum Startdatum
H

Hoppsansa

Viktigt med hingst som nedärver bra temperament och hoppkapacitet. Vad skulle ni välja för hingst till sto e: Turban Rose??

Sv: Hingstval - behöver tips!!

Kan vi få lite mer info? Vad är det mer bakom än TR?

Exteriör?

Storlek?

Gångarter?

Hoppkapacitet?

Vad vill du ha för avkomma?

/C

Kan vi få lite mer info? Vad är det mer bakom än TR?
u: titta här

Exteriör?
Lång...

Storlek?
ca 160

Hoppkapacitet?
Mkt hinderklok och suverän teknik.

Vad vill du ha för avkomma?
Hopphäst att tävla med

Kan du inte lägga ut en bild på henne eller åtmindstonde skriva ut en bättre extriör kommenatr. Hon kan ju knappast bara vara lång?

Med tanke på att Turban Rose är kraftig och att där är connemarablod...så tankarna närmast till antingen en hbl hingst med mkt fullblodsinslag i som tex Dammen 774 eller alternativt rent fullblod som tex French Buffet xx....av den lilla info vi fått.

varför inte passa på med Alcatraz... eller, om du vill ha högt blod Jaguar mail... tala om stammad hingst!!!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka