bapro
Trådstartare
Efter lite omkastningar i min planering funderar jag nu på att betäcka en av mina tävlingshästar redan i vår, men eftersom det inte var planerat så har jag inte ens hunnit fundera på hingst. :S Har inte bestämt mig än hur ag ska göra, men jag tar gärna emot tips på en passande hingst till henne. Mitt sto är e. Silbersee - Herkules - Crown Point xx. Hon har tävlat upp till 1.45m hopp med placering och är 14 år i år. Hon är en väldigt arbetsvillig häst och är rädd om benen i hoppningen, hon har en bra galopp och skritt men något kort och stötig trav. Hon är bra exteriört förutom att hon är något överbyggd bak. Hon är ca 168cm i mankhöjd och skimmel. Har visat sig vara väldigt hållbar (aldrig haft kotledsinlammationer osv). Letar efter en "förvärvnigssäker" hingst då jag känner att det kan bli lite vad som här. Mitt sto är som sagt en fantastisk tävlingsindivid/hopphäst, men hennes mamma har lämnat flera avkommor till (med andra hingstar som pappa då) och ingen utav de andra har "blivit något". Vill ha en modig, spänstig hopphingst till henne, inte allt för ung utan relativt "beprövad". Bör även ha bra dräktighetsprocent och inte lämna alltför små avkommor då min hästs mamma bara var 1.55m...
Tips mottages tacksamt =)!
Tips mottages tacksamt =)!