hingsttips till Contendersto..

myfairlady91

Trådstartare
jag behöver hjälp!!! det finns så många hingstar att välja mellan så jag vet inte vad jag ska välja.. :crazy:

vad hade NI valt till ett sto efter Contender-Diskus-Granit - bryr er inte om vad hennes fördelar resp nackdelar är utan bara vad som hade passat blodsmässigt.. Hon är en ren hannoveranare. Och hon står i Tyskland så det är endast tyska hingstar det gäller..

Vad skulle vara eftertraktat?!?

Hon har fått ett stoföl i år efter Balou du Rouet, innan så har hon fått föl efter Levantos II (e Liostro-Cantus), Lando (e Lancier-Raimondo), Forsyth (e For Pleasure-Dorian) och Candillo (e Cassini I-Grundyman)

Sv: hingsttips till Contendersto..

Stakkato himself är försent, sista betäckningsdag var idag.. :( har kikat lite på Wallenberg (e Stakkato-Libero H-Calypso II)..

El Bundy har jag inte ens tänkt på, får googla lite och se om jag kan hitta honom!

Embassy I är fin, har inte tittat så mkt på honom faktiskt. Var står han?

Ludwigs As har jag kikat lite på, Catoki oxå. Det finns ju så många fina hingstar - är inte så lätt att välja :crazy:

Stalypso?

Saint Amour?

Landgraf-blodet verkar ju gå väldigt bra tillsammans med Contender. Lucky Point? Lancier?

Hur ser hennes tidigare föl ut?

Saint Amour är inte att tänka på, han står i Sverige och det blir lite jobbigt att skicka sperma från Sverige till Tyskland.. Känns lite onödigt!

Stalypso - får jag kolla upp.. dock finns han väl att få tag på i Sverige?! då är det inte så kul att betäcka med honom i Tyskland. Vill ha något som ej är så lätt att få tag på i Sverige.. förstår du vad jag menar eller svamlar jag bara :p

här är en bild på hennes föl från i år e Balou du Rouet

19838833.jpg

här är hennes avkomma från förra året e Forsyth

19861234.jpg

Saint Amour är inte att tänka på, han står i Sverige och det blir lite jobbigt att skicka sperma från Sverige till Tyskland.. Känns lite onödigt!

Stalypso - får jag kolla upp.. dock finns han väl att få tag på i Sverige?! då är det inte så kul att betäcka med honom i Tyskland. Vill ha något som ej är så lätt att få tag på i Sverige.. förstår du vad jag menar eller svamlar jag bara :p

Jag förstår helt och hållet hur du tänker!

El Bundy har väldigt intressant stam tycker jag, dessutom verkar han bli något av en "poppis" hingst i Tyskland, så om du ska ta hit fölungen sen o ev sälja den så ligger man nog före sin tid lite med honom.

Annars är Perigueux (Perpignon-Stakkato) och Ginsberg (Graf Grannus- Matcho AA) två hingstar jag tycker är intressanta stammässigt :)

stoet ska hem till Sverige till sommaren när hon är ombetäckt och dräktig på 45 dagar. Fölet i magen ska säljas, fölet hon fick i år e Balou du Rouet hade jag tänkt att sälja så fort de kommer hem.. men jag får se lite hur jag gör! :angel: kanske att jag har kvar den tills den har fötts..

Perigueux har jag tittat på innan, har sett några fina avkommor efter honom.. enda nackdelen med honom är att namnet är så svårt att uttala :rofl:

El Bundy kanske kunde vara något ändå.. hmmmm

stoet ska hem till Sverige till sommaren när hon är ombetäckt och dräktig på 45 dagar. Fölet i magen ska säljas, fölet hon fick i år e Balou du Rouet hade jag tänkt att sälja så fort de kommer hem.. men jag får se lite hur jag gör! :angel: kanske att jag har kvar den tills den har fötts..

Perigueux har jag tittat på innan, har sett några fina avkommor efter honom.. enda nackdelen med honom är att namnet är så svårt att uttala :rofl:

El Bundy kanske kunde vara något ändå.. hmmmm

Hur stor är hon? Kanske Flipper de elle? El Bundy är inte så svår att hitta, säg till om du behöver hjälp, nu står ju inte han i Tyskland men det går att få semin dit iaf, eller Diarado som finns hos schockemöle fast då måste stoet stå hos dem de skickar inget.

Senast ändrad av en moderator:

vad tror ni om Perigueux (e Perpignon-Stakkato-Akzent II)? är det eftertraktat? är det lättsålt?

Har inte sett några avkommor till Perigeux, men måste bara säga han imponerade mycket på mig när jag såg honom på Flyinge för två-tre år sedan. Riktigt läcker hingst :d

jag har sett ett par stycken avkommor efter honom och de har varit riktigt fina! :love:
Har inte sett Perigueux live utan endast på bild och jag gillar helt klart vad jag ser! :love:

måste bestämma mig för hingst typ nu.. känner lite press på mig! :crazy:

Liknande trådar

Avel Holsteiner hade sin körung i går, segrade gjorde en hingst e. Canto-Carolus I-Calypso II-Royal Wash xx. Danmark köpte tre...
Svar
10
· Visningar
3 188
Senast: slira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka