Emsan
Trådstartare
Pga av en olycka i söndags där jag fick en fraktur på en ryggkota och måste vara borta fran tävlingsbanorna ett halvår tänkte jag betäcka mina tävlingsto.
Så hingsttips mottages gärna.
Sto 1 F2003 e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)
Tävlat upp till 1.40 klasser.
Hingsten jag söker ska vara rätt komplett då jag vill ha en avkomma som kan gå hela vägen. Hingsten ska ha gångarter, scop, teknik, ridbarhet, bra temperament och ge storlek. Ej åt de hetare hållet då stoet är het med mycket temprament.
Hingstar jag funderar på är: Cohiba, Bravour; Heartbeat, Vivaldi K
Sto 2 F 2007 e. Quite Easy-Calypso II
Endast hunnit tävla upp till 1.10 klasser, matchades mot Falsterbo men nu satte min skada stopp för det tyvärr.
Söker en hingst som ger mycket scope, frambensteknik, gångarter, storlek och som är rädd om sig. Gärna en hingst som är kvick i frambenen och kan var lite åt det hetare hållet
Hingstar jag funderat på är Corlensky, Bravour, Contant Q, Nintender
Har ni några avkommor till dessa hingstar? andra åsikter eller förslag?
Så hingsttips mottages gärna.
Sto 1 F2003 e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)
Tävlat upp till 1.40 klasser.
Hingsten jag söker ska vara rätt komplett då jag vill ha en avkomma som kan gå hela vägen. Hingsten ska ha gångarter, scop, teknik, ridbarhet, bra temperament och ge storlek. Ej åt de hetare hållet då stoet är het med mycket temprament.
Hingstar jag funderar på är: Cohiba, Bravour; Heartbeat, Vivaldi K
Sto 2 F 2007 e. Quite Easy-Calypso II
Endast hunnit tävla upp till 1.10 klasser, matchades mot Falsterbo men nu satte min skada stopp för det tyvärr.
Söker en hingst som ger mycket scope, frambensteknik, gångarter, storlek och som är rädd om sig. Gärna en hingst som är kvick i frambenen och kan var lite åt det hetare hållet
Hingstar jag funderat på är Corlensky, Bravour, Contant Q, Nintender
Har ni några avkommor till dessa hingstar? andra åsikter eller förslag?