Hingstig valack

steril

Trådstartare
Har en äldre kastrerad herre på 19 år som blivit enormt hingstig i år. ( kastrerad som 1 åring) Han har blivit hingstig även vid lektionstid med flera i ridhuset. Blir totalt okontaktbar :( . Är det fler som har samma bekymmer som jag? Hur hanterar ni era hingstiga hästar?

Sv: Hingstig valack

JAg har mer än en gång haft valacker som är hingstigare än hingstarna. Munkpeppar i maten kan hjälpa på vissa andra har jag helt enkelt fått hantera som hingstar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: animalasia
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 089
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka