Hingsthjälp!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sweet_extraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 740
S

sweet_extraa

Ett sto e Tamburin-Emalj, 163 cm.
Går 130 hoppning och startad L:A dressyr

Vad är en lämplig hingst för denna?
Skulle vilja ha en multi talang.. men hoppning mer kanske?

Sto nummer 2
E: Cavalotti 664 (20)
U: Ganetta
UE: Ganesco 503 (F.4)

Vad tror ni till henne?
Funderar på Camiell.. känns det rätt?

Sv: Hingsthjälp!!

Camiell är väl kastrerad?

Hur ser stoet ut exteriört? Typ? Gångarter? Hur hoppar hon?

är han? usch da.. måste jag ha missat.

stoet är ganska grovt bygg, hoppar lätt och har ett fint steg. Dock inte så vägvinnande. Ganska normal i alla gångarter. Inget som framträder något speciellt förutom traven.

Du kanske skulle få in lite fullblod i henne?

tack.. men jag är mer inne på halvblod :S

Det blir ju ändå ett halvblod? Aja.. :smirk:

Om du vill ha en hingst som lättar upp ditt sto lite mer och som är mest inriktad på hoppning så är kanske Niveau något att testa? http://www.gransbostuteri.com/

jo, fast.. duktiga jag på att förklara :D
Lägger ner det helt, men däremot gillade jag denna hästen :d

Liberace 1087 hopp de vill satsa inom hoppning. Både dressyr och hoppning tycker jag Majim G 968.

Är det inte Liberace som har lite taskiga exteriör poäng?? och gångartsbetyg? *minns dock inte riktigt just nu, inte katalogen nära..*
Eftersom han står här i närheten har jag dock hört att han har bra skalle.

Majim G diggar jag stenhårt, en av mina absoluta favoriter men en stor nackdel - Han står ju bara på naturligt...

Niveau tror jag definitivt kan passa, Careful också kanske?

Vill du ha nåt mer beprövat så passa på att ta Jaguar Mail! Han hoppar ju :love: och rör sig trevligt! Högt fbl inslag hjälper ju till att lätta upp avkomman lite också. Dessutom är han lite större än ditt sto vilket ju iaf bibehåller hennes storlek och säkerligen plussar på ett par cm, om det är önskvärt :)

vet egentligen inte om jag vill att avkomman blir så mycket större än stoet. Har två herrar här hemma som är 170 172 och det tycker jag är lite maffigt. Är ju ganska kort :angel:

ja, jaguar mail har jag suckat åt till ett annat sto.

JM är väl 175 tror jag så det är ju rätt så saftigt..

Jag har letat stora hingstar till mina ston men nu när jag tänker efter så kan jag inte komma på nån direkt hoppinriktad hingst som är liten....

FAst jag har vart lite snurrig hela veckan så det finns ju säkert :angel:

jo, det fick han. Men det är många hingstar som har fått det bla Careful . 8på hals.

Mindre hingstar: Tornesch 1042 (bara 164), Sorba 928 (oxå 164)Saint Amour (160), Quite Easy (163), Qalle (163), Poet (165), Non Stop R (164), Maloubet de Pleville (165), Lémpreue de Thurin SF (163), Lambourghini (165), Hip-hop (165), Haydn (162), Hamilton (162), Empire VDL (164), Dirco hästak (158), Cosmopolite S (163) och Acacio (163).

Tornesch måste väl vara högre än 164?
Har för mig han var ca 165-166 på sitt bruksprov som 3åring

Kompisen har ett jättefint sto efter Acacio, hoppar heeelt fantastiskt med är ingen dressyrhäst för femöre :uek:

ASVH´s hingst bok står det att han är 164cm även i deras hingstkatalog (bäcka gård). Så jag tror att det stämmer att han är 164.

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 378
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke... 2
Svar
24
· Visningar
4 581
Senast: smulan87
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka