Hingsthjälp till Cardento sto

ulle.j

Trådstartare
Går i lite betäckningstankar till mitt sto e: Cardento-Gibraltar. Behöver nu er hjälp,då jag själv är dålig på just hopphingstar. Hon hade föl förra året efter Roven xx,det fölet blev klass 1 tror jag. Har haft henne sen i november och hon är precis igång och i form efter föl och avvänjning,så det kanske inte blir betäckning i år,då jag fått en nytändning inom ridningen och det fungerar så jätte bra nu. Vill ändå ha era tips och tankar ang hingst. Stoet är 165 cm hög,lite grövre modell,MKT trevligt temprament,stadig och trygg.Min tränare tycker hon har riktigt trevliga gångarter för att vara efter Cardento. Hon är tävlad 125 hopp och lätt fälttävlan av förra ägaren. Har inget kort på denna datorn,men kan försöka fixa det.
Tacksam för hjälp!

Sv: Hingsthjälp till Cardento sto

Jag betäckte mitt Cardentosto(fullblodsmamma) med Ludwigs champion och fick en klass 1 fölunge förra året. Jätte trevligt temprament bra gångarter och hoppa kan han också...:) Han gjorde det själv i hagen där det stod cavaletti:laugh:
Tror att han blir runt 170cm, mamman är 165cm.

Liknande trådar

Avel Jag har ett litet welshsto( 122cm, 5år, kat b, isabell) som vi funderar på att betäcka redan i år( vi har bara ägt henne några dagar)...
Svar
13
· Visningar
2 081
Senast: Heloise
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel till mitt sto. Jag har funderat lite fram och tillbaka men vet inte vilka utav hingstarna som är det "bästa" valet, så hoppas på lite...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 171
Senast: Pretty one
·
S
Avel Hej alla! Har lite funderingar som jag hoppas att Ni duktiga avelsintresserade kan hjälpa mig att reda ut. Fallet är detta: Jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 729
Senast: Slobodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar