Hingsthjälp snälla!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Siekan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 317
S

Siekan

Hej!
Jag skrev för ett tag sen att jag ville ha hjälp med dressyrhingst till mitt sto en nu har jag ändrat mig och vill ha en hopphingst igen:p

Stoet är e. Maraton-Rote Boldt-Urbino och är 1,57 cm hög.
Hon har en okej trav och en bra galopp. Skritt är jag lite dålig på att bedöma.
Hon har vackert huvud, lång välansatt hals, väl markerad manke, ngt brant bog, okej kors. Hon är ngt pararellförskjuten fram. Hon har en bra typ och är av den ädlare modellen.
Hon har bra hoppteknik, runda fina språng.

Hon har tre föl en e. Stanford som startat 1,50 hoppning och en e. Bourbon som tävlar lätta klasser i dressyr. Jag vet ej så mycket om den men tror att den både rör sig bra och hoppar bra. Och så min uppfödning e. Cornetto, ett ettårssto som ser otroligt bra ut:) med mkt bra gångarter och ett fantastiskt temperament:love:.

Hingstar jag funderar på är Hip Hop, Ludwigs Champion, Corlensky G och Lasandos.

Jättetacksam för svar!

/ Elin

Sv: Hingsthjälp snälla!

Av dom du räknar upp så gillar jag Hip Hop o Ludwig bäst...Hip Hop har jag varit förtjust i flera år men inte haft nåt passande sto till o Ludwig blev jag så förtjust i på hingsttåget...

Hip Hop tycker jag låter som ett mycket bra val!

Jag vet inte hur han lämnar storleksmässigt sett, för jag gissar att du vill ha en avkomma som är högre än stoet?

Hip Hop tycker jag låter som ett mycket bra val!

Jag vet inte hur han lämnar storleksmässigt sett, för jag gissar att du vill ha en avkomma som är högre än stoet?

Jag läste nånstans att Hip Hop ska lämna stort. Nu kommer jag förstås inte ihåg var jag läste det men det kanske stämmer...

Min lilla brasklapp var för att Hip Hops pappa Feliciano ofta inte lämnar så stort;)

På min hemsida under avel kan du se vad jag som också har Maraton ston har använt för hingstar

//Tina

Cardento på Maraton-ston har ju visat sig vara en "golden cross". Det blir ju importsemin, men det kanske är ok?

Tack för svar:)

Hip Hop ligger bra till, jag såg honom på hingstvisningen på strömsholm och gillade honom verkligen:d

Cardento är en bra hingst men han har aldrig riktigt tilltalat mig.

Var i Falun idag på SM tävlingarna och såg Cagancho och blev imponerad. Vad tycker ni om honom?

/Elin

Vad tycker ni om Aerline H 949? eller Camaro M 979?

Har varit med när min mammas häst fick ett vackert föl efter Aerline H.

Jag träffade Cagancho häromdagen och det var verkligen en sympatisk herre. Charmig och cool. Efter allt jag läst om honom och hans avkommor så tycker jag verkligen att det låter som en kanonhingst som verkligen borde användas mer!
U

Hej!
Jag skrev för ett tag sen att jag ville ha hjälp med dressyrhingst till mitt sto en nu har jag ändrat mig och vill ha en hopphingst igen:p

Stoet är e. Maraton-Rote Boldt-Urbino och är 1,57 cm hög.
Hon har en okej trav och en bra galopp. Skritt är jag lite dålig på att bedöma.
Hon har vackert huvud, lång välansatt hals, väl markerad manke, ngt brant bog, okej kors. Hon är ngt pararellförskjuten fram. Hon har en bra typ och är av den ädlare modellen.
Hon har bra hoppteknik, runda fina språng.

Hon har tre föl en e. Stanford som startat 1,50 hoppning och en e. Bourbon som tävlar lätta klasser i dressyr. Jag vet ej så mycket om den men tror att den både rör sig bra och hoppar bra. Och så min uppfödning e. Cornetto, ett ettårssto som ser otroligt bra ut:) med mkt bra gångarter och ett fantastiskt temperament:love:.

Hingstar jag funderar på är Hip Hop, Ludwigs Champion, Corlensky G och Lasandos.

Jättetacksam för svar!

/ Elin

Skulle välja en hingst med/och som nedärver mkt korrekta ben samt tillför storlek och modern typ.

/b

På min hemsida under avel kan du se vad jag som också har Maraton ston har använt för hingstar

//Tina

Hej Tina, gick in på din hemsida och såg att du har Madigan numera. Har haft häst i det stallet hon stod förra året när hon fick Pasquinel och var även med när han föddes. Lycka till med Roosevelt-bebisen, blir säkert jättebra!
Mvh Sara

Jo, Camaro M har jag tittat på, honom gillar jag. Är också intresserad av VDL Empire.

Plötsligt fanns det ju alldeles för många att välja på:crazy::p

Liknande trådar

S
Avel Hej! Jag har ett halvblodssto som jag tävlar men jag börjar fundera på om hon har tröttnat:( Därför funderar jag på att betäcka henne...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Siekan
·
Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 979
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka