Hingstförslag

Claudia2

Trådstartare
Vad tycker ni om kombinationen Metall - Don Schufro. Har ett sto efter Don Schufro - Elizar. Är intresserad av vilka hingstar som skulle passa. Är det någon som har idér?

Sv: Hingstförslag

berätta gärna lite mer om stoets exteriör och hur hon rör sig. har hon fått föl tidigare ? vad vet du om stolinjen ?

Hälsningar Helen

För att inte sett stoet och inte vet ett dugg om henne, utan bara stamen som du berättat, så tycker jag det är en lysande komination.

Har själv ett sto efter Elizar och älskar Don Schuffro.

Claudia2 skrev:
Vad tycker ni om kombinationen Metall - Don Schufro. Har ett sto efter Don Schufro - Elizar. Är intresserad av vilka hingstar som skulle passa. Är det någon som har idér?

Som sagt, man måste veta mer om hennes exteriör, gångarter, svagheter och styrkor för att kunna komma med relevanta förslag. Om hon är uttåad fram är Metall kanske inte det bästa valet eftersom han också är det (annars hade han varit en het kandidat till mitt sto - om jag skulle betäcka). Jag gillar den hingsten!

Vi verkar ha samma hingstsmak Claudia, först Don Schufro och nu Métall. Jag betäckte mitt Amiral-sto med Métall i våras, men tyvärr gick hon tom. Ska nog göra ett nytt försök i vår med samma hingst! :)

Jag hade nog chansat på Métall i alla fall.
Med tanke på Ferros hastiga bortgång, kan suget efter honom bli så stort där nede, att han inte blir kvar här så länge?
Har inga belägg för det alls, men skulle inte bli förvånad...
Och året innan han kom hit, kostade han 17, eller om det var 18 000 på importsperma....
Kan vara bra att ha i tankarna?

mvh

Ja det är helt uppenbart. Metall är ju så fin.
Mitt sto är ju rejält innåttåad och parallell i sina knän. Så jag går i valet och kvalet om jag ska betäcka henne eller ej.

Hon är annars en bra modell, fina gångarter 8:or kan jag tänka mig.
Bättre framben än påskjut. Självbärig. Väldigt framåt med egen vilja, helt orädd.
Vågar man betäcka ett sådant sto??

Hennes mamma gick till Elmiafinalen som 4-åring med bra poäng. Speciellt gångarter.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp