Hingstförslag till mitt sto!

lille skutt

Trådstartare
Vad kan ni rekomendera för hingstar till mitt sto?
Hon är E: For Felling UE: Stanford-Maraton
Är ca 174cm i mkh. fick 878767 på treårs testet visades ej som 4åring pga. föl hos förra ägaren.
Det fölet var efter hennes egna hingst så det är ej reg. i asvh ska dock vara en fin avkomma enl. de som sett den.

Tyra.jpg

DSC02537.jpg

Sv: Hingstförslag till mitt sto!

Har du för avsikt att sälja fölet eller tänker du behålla fölet själv? Om du har för avsikt att sälja fölet kan det vara en god idé att välja en populär hingst. Då blir fölet oftast mer lättsålt. Vill du ha en ren dressyrhingst eller en ren hopphingst eller kanske en hingst som både kan röra sig och hoppa? Hur hög vill du att avkomman ska bli? Vill du ha en liten avkomma kanske du inte ska välja en hingst som lämnar stora avkommor. Det är mycket man behöver veta för att kunna komma med tips på hingstar.

Tråkigt med buskavel stoet förlorar så mycket genom att inte kunna delta i kvaliteten/ligger ett år efter i sin utveckling som man sedan inte får sig tillgodo då stoet ej betäcktes med godkänd hingst. hur gammal är stoet? har hon gjort något mer än 3årstest? ganska maffig storlek på henne jag skulle försöka titta efter en mer ädel hingst som kanske lämnar smått? men det är ju min smak, gillar hästar i 165-170 storleken men detta är ju inviduellt.
De poängen du skrev var det för gångarterna eller hopp poängen? 43p rekomenderas ju inte för att avlas vidare på.... men jag gillar hennes stam kanske lite stort och grovt dock....

ditt sto har ett riktigt bra möderne om man kikar på blup.se, jag blir lite avundsjuk faktiskt då jag gärna hade haft en häst efter For Feeling. Säg till om du ska sälja henne.. ;)

Mamma Elit, mormor A-prem, mormorsmor A-prem, mormorsmormor A-prem. Högt bedömda syskon (10-10 på 3-års..)

Det här är ett sto enl mig som ska avlas på :)

Går man efter bilden på henne så borde en hingst med lite kortare linjer passa, få ner storleken kan vara bra med, bättre gång. Hur är hon att hoppa? hon "ser" långsam ut iom storleken..

Kanske Algot? hennes mamma har ju lämnat några avkommor efter Cardento som går bra. Annars så hade jag nog sagt Quite Easy, passar typmässigt och samma sak där, hennes mamma har lämnat bra med honom..
Bravour? Cohiba? Carême? Diamant de Revel? Corlensky G?

ska du sälja fölungen eller behålla? vad för starka sidor har ditt sto? svaga? vad vill du förbättra?

Jag har bara haft henne i 2veckor..så ännu har vi ej hunnit med så mkt.
Hon har ett mkt. bra temp så där behöver jag inte oroa mig iaf.
Hon har taktmässiga gångarter som nog kan utvecklas en del!
Hoppat har vi ej gjort ännu men hon har en bra inställning och scoop enl. förra ägaren, fick dock endast 66 på hoppn. på 3års testet. Anl. till detta var att hon ett par dagar innan testet krashade i ett hinder på lösträningen :crazy:
Avkomman ska i första hand säljas.
Storl. på den vill jag ska hamna på cirkus 165-175cm
Är intr. av både dressyr samt hopphingstar sedan får man avgöra när man har ett par intr.
Tiden för bet. iår känns lite knapp kanske om ej ännu helt försent.
Visst har hon ett toppenmöderne:)
Cohiba har jag funderat på men är lite osäker på att lägga en så ung hingst på henne, känns som om en beprövad hingst kan vara ett bra val! Men som sagt alla förslag är välkommna!

De p var för gångarterna dock tror jag ej att de gör henne rättvisa idag iaf.
Hon var ju 172cm som 3åring och det är ju ganska mkt. kropp att "fylla" ut och veta vart man har ;)

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 317
Senast: Masse
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Går i tankarna att ta föl på min hoppärla som är e. Ustinov, u. S-dame, ue. Indorado. Vet att hon har samma mödralinje som heartbeat...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18