Hingstföl

B

blissare

Hejsan alla glada :banana:

En kompis till mej har en liten hingst...förnärvarande 4 månader
Till nästa vår har hon tänkt lämna bort honom på nått bra hingstbete eller liknande...vet ni om det finns nått bra runt göteborg med omnejd..lösdrift eller liknande...hon vill kunna ha kontakt med honom för han e som en go "liten" hundvalp :love:

Sv: Hingstföl

:idea: Bassholmen, ett fantastiskt hingstbete :love: , 70hektar, 25polare och ett riktig hästliv för en hel sommar :bump: , kan inte bli bättre!! De blir sociala och lär sig att uppföra sig i en flock vilket gör att hingsten får dte lättare i framtiden med kompisar etc.

Kan rekomenderas :bow: !

Är också nyfiken på detta ställe, bor i sthlm men är sugen på att lämna bort min unghingst på riktigt STORA ytor så han kan få ha en härlig ungdom innan allvaret börjar.

Vad kostar det att ha hästen på bassholmen? Är de där året runt? Vilka åldrar mottages? Min häst är född januari i år så det börjar bli dags att tänka på att hitta något.

Bassholmen är en ö ute i skärgården (göteborgs), ganska nära Lysekil, tror ön tillhör Uddevallakomun! Hingstsläppet är i maj, sedan är det två hemgångar en i slutet av augusti en i slutet av september, ett åringarna rekomenderas att bli hemtagna på den första, då de brukar börja falla ur.

Priset ligger på 2500kr för hela sommaren inkl. två verkningar och en avmaskning.

Det har varit en del mediabevakning av bassholmen, bla i Malin Baryards hästprogram. Hingstsläppet drar mycket folk! Det är tillför ett och två åriga hingstar. I förstahand Sv.hbl, men de fyller på med andra raser, dock inte de minsta ponnyraserna (A;B och C), och heller inte Ardenner hästar.

I år är det en blandning av sv.hbl, nordsvensk, Tinker, cobbar och någon Paint.

Åååå-låter ju jättehärligt....lagom avstånd oxå...

thindra eller någon...hur får jag kontakt med bassholmen??

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 701
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 540
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 366
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar