Hingsten Ustinov

Zara

Trådstartare
ustinov_v.libero_h_x_nimmerdor_x_marco_polo_at_the_wiemselbach_02_400_287

ustinov_v.libero_h_x_nimmerdor_400_287

Film
http://www.hanshorn.com/en/stallions/ustinov/video/

Vilken häst!
Är helt såld på honom! :love:
Så vacker och vilken hoppförmåga, stammen är ju inte fy skam heller. (Libero H - Nimmeldor) Gaah, jag dör!

Okej, okej, nu ska jag försöka lugna ner mig lite (har just kikat på filmen och är fortfarande lite i extas :o :angel:)

Nu till min lilla fundering. Är det någon som har/har sett någon Ustinaovavkomma och isf vad tyckte ni om dem?

Sv: Hingsten Ustinov

Riktigt snygg modell! Om man ska anmärka på något så ser det ut som att han skulle kunna ha bättre balans i landningen, det ser ut som att han har en tendens att hamna lite i framvikt när han landar - med det är svårt att se, för de klipper precis efter sprången mestadel, vilket iofs kanske gör en lite misstänksam. Mycket krut verkar det vara också, men själva hoppningen ser lekande lätt ut.

Anledningen till att han hamnar i lite obalans i landningen är nog för att han skjuter ut bakbenen så mycket. Det blir lite "stå på händer" effekt. Mitt ena sto gör exakt samma sak, annars är han ju underbar!

Jag såg honom på bild i Hingstkatalogen och blev helt :love::love:!

Han är en mkt snygg modell, och hoppar jättebra!!!

Någon som vet hur mkt han kostar och vad man kan få tag på sperma ifrån?!

Heliotrop är importörer av Ustinov, nu hittar jag inte DVDn från dem, men har för mig att de visar även avkommor på DVDn

Haha när jag såg filmen tyckte jag att han påminnde lite om hingsen Iowa som också är efter LIbero H. Så jag var tvungen att kolla vilken morfar han hade och då hade han också Nimmerdor :D

Men han var jättefin (: och jag som ska ta föl på min 2 åring nästa år :angel:

Jag kan inte hitta vad de tar för honom på Heliotrops hemsida. Skulle vara rätt inressant att veta.

Jag kollade på honom redan förra året, hade planer på honom i år då jag blev superimponerad av DVDn.
Valde dock bort honom i år då jag inte vågade riktigt än på fryst.

ser jättefin ut :) :love: Libero H var en av mina favoriter när han tävlade :love:
kanske ska skriva upp Ustinov på min lista för nästa år! till mitt Contender sto isf! kan nog bli intressant! :D

finns ju inte med bland faktabladen på ASVH´s hemsida och ute på Heliotrop finns ju ej priserna med heller.. :confused: hade varit kul att veta vad han kostar! står ju i katalogen att han finns på TAI och FAI - men det kanske endast är FAI som gäller?!

Vad jag har förstått har de även TAI from iår

Tyvärr inte.
Har nyss fått reda på att han endast finns på FAI även iår.

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Hästvård Min lilla ardennerdam brallade runt i hagen och drog av sig sin ena sko tillsammans med så gott som hela yttersidan av hoven. Hon var...
2
Svar
21
· Visningar
2 637
Senast: älgen
·
Avel Vi sitter här och funderar lite på om vi ska betäcka ett av våra arabston nästa år med en ponnyhingst för att fram en trevlig...
2
Svar
29
· Visningar
7 691
Senast: Elshacera
·
I
Avel Hej allihop. Nu står mitt sto på stationen och ska förmodligen insemineras imorgon och jag är i valet och kvalet med hingstval då mina...
2
Svar
38
· Visningar
3 786
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!