Hingsten Singapore 593.

cusan

Trådstartare
Finns det någon vänlig själ som vet något om denna hingsten? letar på nätet men finner ingenting. Lämnar han hopp eller dressyr, avkommor? temprament?
Tacksam för all information.

Sv: Hingsten Singapore 593.

Singapore gav inte särskilt stora spår i aveln så det går inte att uttala sig vilken sorts avkommor han lämnade. På stammen skulle jag säga att det är mer hoppinriktning än gång.

Tack Görel! visste väl att du hade någon liten information!

Har nu gått igenom alla hans avkommor med namn på blupen och det är ju inte så mycket att hänga i julgranen... Sammanlagt har jag hittat två avkommor i medelsvår, en i hopp och en i dressyr, och ytterligare några hoppare i lätt klass.
Stammässigt så lämnade pappa Abbé inte så mycket roligt, två avkommor i svår hoppning samt sonen Pontus som själv lämnade många väldigt trevliga hästar. Sonen Emalj lämnade Lombard som lämnade Democritos svår hoppning, som i sin tur lämnade Ampere som var tänkt att bli hopphäst men istället gick svår dressyr (exporterad till en japan och har blivit omdöpt till Spirit of Yamato:crazy:)
Morfar Diogenes var bra på sin tid med det fantastiska stoet Diana 3787 till mamma. Hon lämnade även Herrscher (e Heristal, finns i stammen på flera av de utlandsfödda hingstarna som godkändes vid årets bruksprov) och Niarchos samt flera mycket framstående döttrar.
Singapores mamma lämnade även Sirocco 536 e Cosmos xx som exporterades till Schweiz efter att han godkänts i Sverige. Vad han lämnade i Schweiz har jag tyvärr ingen koll på.

du e grym !

Jag var rädd att han skulle vara en medelmåtta, men han e ju i allafall svensk! funderar på att betäcka ett sto med stammen bernstein -singapore. hon verkar trevlig men man vill ju veta lite mer än färgen innan man beslutar sig....
tusen tack!

Kollade upp Singapore i en gammal hingstkatalog, där beskrivs han som; Harmonisk hingst av mycket god ridhästmodell. Korrekt. God skritt och mycket god trav.

Han var fux med bläs, 4 vita fötter, 163-186-20,5.

Jag har ingen info om Singapore men jag blev väldigt nyfiken då jag känner en häst med stammen Bernstein - Singapore. Vad heter ditt sto?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 923
Senast: Lea88
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka