Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns det någon vänlig själ som vet något om denna hingsten? letar på nätet men finner ingenting. Lämnar han hopp eller dressyr, avkommor? temprament?
Tacksam för all information.
Singapore gav inte särskilt stora spår i aveln så det går inte att uttala sig vilken sorts avkommor han lämnade. På stammen skulle jag säga att det är mer hoppinriktning än gång.
Har nu gått igenom alla hans avkommor med namn på blupen och det är ju inte så mycket att hänga i julgranen... Sammanlagt har jag hittat två avkommor i medelsvår, en i hopp och en i dressyr, och ytterligare några hoppare i lätt klass.
Stammässigt så lämnade pappa Abbé inte så mycket roligt, två avkommor i svår hoppning samt sonen Pontus som själv lämnade många väldigt trevliga hästar. Sonen Emalj lämnade Lombard som lämnade Democritos svår hoppning, som i sin tur lämnade Ampere som var tänkt att bli hopphäst men istället gick svår dressyr (exporterad till en japan och har blivit omdöpt till Spirit of Yamato)
Morfar Diogenes var bra på sin tid med det fantastiska stoet Diana 3787 till mamma. Hon lämnade även Herrscher (e Heristal, finns i stammen på flera av de utlandsfödda hingstarna som godkändes vid årets bruksprov) och Niarchos samt flera mycket framstående döttrar.
Singapores mamma lämnade även Sirocco 536 e Cosmos xx som exporterades till Schweiz efter att han godkänts i Sverige. Vad han lämnade i Schweiz har jag tyvärr ingen koll på.
Jag var rädd att han skulle vara en medelmåtta, men han e ju i allafall svensk! funderar på att betäcka ett sto med stammen bernstein -singapore. hon verkar trevlig men man vill ju veta lite mer än färgen innan man beslutar sig....
tusen tack!
Kollade upp Singapore i en gammal hingstkatalog, där beskrivs han som; Harmonisk hingst av mycket god ridhästmodell. Korrekt. God skritt och mycket god trav.
Han var fux med bläs, 4 vita fötter, 163-186-20,5.
Hundavel & Ras Bara för att en hund kan ha massor av energi vid exempelvis träning så betyder det inte att den automatiskt blir jobbig av att inte få...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.