Hingsten Jopal 635

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
B

**BORTTAGEN**

Jag skulle vilja ha reda på allt om hingsten Jopal 635? Jag vet att han är efter hingsten Jovial 369, men det är allt. Är det någon som vet något eller kanske har en häst efter honom. emf649p@tninet.se

Jopal 635 var mörkbrun, stj, vtvfrf, vtbff. 166-21,5 cm. Prem. AB. Född 1976 hos Stig Gibrand i Mörarp. Ägdes av Solöns stuteri (Annica Berg och Henning Rustad) i Sollerön.

Exteriört utlåtande vid premieringen: Lång, välansatt hals, djup bog, ngt kort manke, långt kors. Obetydligt tåvid fram. Goda rörelser i skritt, mycket goda i trav.
Gångarter: 676
Hoppning: 7,0
Hade -94 15 stamboksförda ston och 3 diplomston.

Hans mamma Pola 7750 har placeringar i MSV hoppning.

Jopal togs ur avel -94, varöfr vet jag inte.

Om jag inte missminner mig var det p g a svag förvärvning.

[/quote]

Kanske det... Jag har bara sett en enda Jopalhäst, så egentligen ska jag väl inte uttala mig, men det var faktiskt den allra fulaste häst jag sett i hela mitt liv... Behöver ju inte ha med Jopal att göra iofs... Har dock sett många hbl hästar i mitt liv, men detta var det värsta... OBS att hon inte var undernärd eller vanskött.

Har sett många fina hästar efter Jopal, så den hästen du så var nog bara "ful" rent allmänt. (eller så beror det på mamman :p ;))

Antagligen gjorde det det, eftersom du träffat trevliga o snygga Jopalhästar. Det slog mig bara när jag läste detta om svag förvärvning... :banana:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
700
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka