hingsten giro som var i avel 00 e. Master.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Virrpannan
  • Startdatum Startdatum
V

Virrpannan

någon som känner till giro? Han verkade i aveln 00. Vore kul att få mer info om hur hans avkomor blev osv. Har köpt en kille på 180 cm efter denna hingst som jag inte alls känner till. Det fanns ett 10tal avk reg någon som vet mer info?

Sv: hingsten giro som var i avel 00 e. Master.

Vet inte så mycket om hans avkommor men han betäckte ju inte så många ston.Själv blev han väll valack 02 tror jag, så han är bara tävlingshäst nu för tiden skulle jag tro. Uppfödaren har en seminstation som jag tycker bra om och varit på många gånger. Jag har sett hans mamma Girl,ett stort sto på runt 170cm det är möjligt att jag även sett Giro som föl men det är inget som jag minns idag det var ju rätt många föl som gick där på den tiden.

Jag har träffat Giro rätt mycket, senast för någon vecka sedan.
Otroligt trevlig häst, gudasnäll, men han var tydligen rätt skarp som hingst.
Tyvärr har jag inte träffat någon avkomma, så där kan jag inte uttala mig.

Ja, jag har en halvblodsvalack på foder nu som är efter Giro. Han heter Orinoco och är ca 168 hög och ganska maffig. Har massor av bilder om du skulle vilja se. Han är nu åtta år, altså född 2001.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 248
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 314
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 851
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 929
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka