Hingsten Berywelsh Dragon?

Huntress

Trådstartare
Vet inte ens om jag har stavat rätt på namnet, men hursomhelst undrar jag om det är någon som vet något om den hingsten? Han ska tydligen vara en engelsk ridponny? :)

Sv: Hingsten Berywelsh Dragon?

Huntress skrev:
Vet inte ens om jag har stavat rätt på namnet, men hursomhelst undrar jag om det är någon som vet något om den hingsten? Han ska tydligen vara en engelsk ridponny? :)

Bery Welsh Dragon

Javisst var han en engelsk ridponnyhingst, född 1973 och död 1998, godkänd i ridponnyavel och hade nr: RP115,
fux, 136 cm hög,
e. Walden Firelight (McGreedyXX-Turton StoryXX)
u. Bery Welsh Ballad (Turton StoryXX-Hendre MeurynWSB2062)
trots sin storlek hade han högt fullblodsinslag (75%),resten welsh.
importerades som 2åring till sverige och godkändes som 20åring tror jag.

Jodå, jag har haft honom på station & har även haft ett par avkommor efter honom.

PM:a gärna, men för tillfället saknar jag internetuppkoppling (lånad just nu...), så det kan dröja innan jag svarar.

Hejsan!
Min ponnys morfar är Bery Welsh Dragon.
Bilder:
file:///C:/Users/helene/Desktop/bery.jpg
file:///C:/Users/helene/Desktop/bery%20welsh%20dragon.jpg

Brittisk Ridponny. SPR 4862/73, WPBR 1571, RPS-462. Född 22/4 1973 hos Mrs B E Bush, Storbritannien. Fux, vhip. 136 cm. Importerad 1975. Prem B 1994. Död 1998

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka