Hingsten Bernstein 761

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
M

Morotsbiten

Är det någon som har information om denna hingst må tro??
Står inte så mycket om själva hingsten på deras hemsida nämnligen :(

Vilken sorts info letar du efter? Stam, bruksprovsresultat, exteriört utlåtande, avkommornas temperament?

Bernstein har inga egna prestationer eftersom han blev skadad som ung.

ja jag vill veta om exteriört utlåtande framförallt. :)
Jasså vart han skadad?? vad hände?
Vet du några avkommer efter han??

Du ska få dom siffrorna när jag kommit hem (om ingen annan kommit före :D).

Jag har läst tidigare på forumet här att han blev skadad på ett brunnslock som ung och att det är därför han inte tävlats.

Jag känner EN häst efter honom, ett sto ue Steinbeck - Ceylon. Hon är stor, gul, kraftig och stark :)

Jag har haft två avkommor till Bernstein, mkt trevliga och rörliga hästar. Han är en mkt bra gångartsförärvare, jag ha träffat många och gillar hingsten själv. Det är "min" seminstation som äger honom så jag har träffat honom många gånger. :)
Har jag inte fel så var det griffelbenet han skadade, men jag kan ha fel för mig.

Okej kan du berätta lite mer om hur han ser ut extriörtmässigt?
Det står väldigt lite eller det står ingenting om han på deras hemsida :(

Okej ja det är väl samam som Cortez han skadade ju också sig vid ung ålder :(

Okej ja den damen låter ju inte helt fel :love:

Jag är ute efter en större modell samt grövre, det låter som om jag har hittat DET till mitt sto :love:

Jag glömde att poängtera att hon inte är elak. Hon är hemskt stark, vilket kan vara jobbigt när man rider, men det är inte för att hon vill vara elak, hon bara är sån :)

Okej ja det är ju ingen egenskap som är dåligt, beror ju på vad man tycker om för slags häsatr :)

Exteriört utlåtande: Maskulin av utmärkt ridhästmodell med bra halsansättning och resning. Bra sadelläge och djup, något rakt kors, harmoniskt benad men något parallellförskjuten fram, bredspårig bak. Ordinär något oregelbunden skritt. Utmärkt trav, bogfri och taktfast.

99779=41 (4,5 år) Gång 699 Hopp 8

Vi har för övrigt ett ettårssto e. Bernstein-Davignon hos oss som är här på sommarbete - kanonfin med jättebra psyke! :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar