hingsten Aerline H

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emmizen85
  • Startdatum Startdatum
Har träffat denna väldigt charmiga hingst och mitt sto har även fått en avkomma efter honom, som min mor och lillasyster äger. Han har ett otroligt temprament (vad vi märkte iallafall)En snygg häst trot att han precis rullat sig när vi såg honom. Titta gärna in på "vår" avkomma Aerostar på min hemsida om du är nyfiken.

www.welcome.to/stall-aspelund

tack så mkt :) blir avkomman en skimmel då eftersom stoet också är skimmel.. vet du om han alltid kommer att behålla den färgen eller hur vet man att han inte kommer att bli flugskimmel ?

Om du kollar Francess svar i din andra tråd så ser du att möjligheten för skimmel är 75% :)

Vad gäller flugskimmel eller inte så vet jag tyvärr inte :(

hej
jag har haft en avkomma efter honom, ned mitt sto e Lombard-Sombrero. Det är ett jättefint ädelt sto, 167 cm hög idag , f 1999. mamman är fux, och fölet blev brunt. Hon har lätta fina rörelser, och hoppar bra, pluset är på hoppsidan och galoppen.Men bäst av allt är temperamentet, hon är så klok och vettig.

Klappade honom igår. Såg mycket sympatisk ut och jag fick det bekräftat av de som jobbar med honom.
Själv har jag nu valt For Feeling till mitt sto (vill ha levande föl avgift istället för 90 dgr) till sist, och imorgon är det dags! (sååå nervös...)

Mitt sto kom precis hem från att ha blivit betäkt med Aerline H. Det skall bli så spännande att se om det tar sig.
Hingsten i sig har jag sett en hel del, när han under en period tävlades av Anna Emanuelsson. Han kan verkligen hoppa!! Han har dessutom riktigt trevliga gångarter och ett kanon psyke!!
Alla jag träffat som har avkommor från honom säger sammma sak, att dom har kanon psyke och rör sig bra med mkt hopp.

Hoppas bara mitt sto tar sig...åå vad ett år känns långt..

;)

ja han har ett underbart temperament, och det verkar gå igenom till avkommorna. :love:
men som du också sa så är det ett minus med 90 dagars dräktighetsavgiften, den hade de inte innan.
Lycka till med ditt sto och semineringen! :)

Min lilla, en vecka gammal, hoppar redan över saker. :angel: Annars är hon väldigt cool och bra att hålla på med, fast det kan ju bero på att hennes mamma är en ängel i all hantering oxå.

Har inte sett Aerline live men har precis som du enbart hört gott om honom.

Har en kompis som har fått två avkommor efter honom med ett sto e. Rex - Stanford. En hingst född 03 och en hingst född 04 med samma sto alltså. Avkommorna har blivit mycket bra i huvudet och är hur goa som helst, framåt och tuffa men det går bra att säga till de. Ettåringen blir skimmel men fölungen är brun. Kan tillägga att mamman är fux.
Han väntar en till Aerline avkomma efter sitt Briar sto i år oxå, det ska bli spännande!
Rex- stoet ska betäckas igen med Aerline iår för ägaren är så nöjd med avkommorna.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka