Hingstdag på Axevalla 20/3

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare _eeky_
  • Startdatum Startdatum
E

_eeky_

Bokade hingstar (i februari):
Banker Hall
Clerk Magistrate
Finish
Flirtin Man
Good As Gold
Home Alone
Kiss Francais
Mr Pine Chip
Mythical Lindy
Up Front Larry

Fyll gärna på om ni vet fler!

Så vem ska dit? Själv ska jag försöka hinna via en sväng innan jobbet. :)

Sv: Hingstdag på Axevalla 20/3

Jagär ju intresserad av Clerk Magistrate. Det är 17 mars nu och avelssäsongen har ju så smått börjat. Men även fast jag letat har jag inte sett en enda annons eller något på nätet om honom. Var stallas han upp och vad kommer han kosta?
Och vem äger? Bristen på PR kring hästen gör ju att man börjar misstänka ugglor i mossan :crazy:.

Hmm jaa det låter ju lite suspekt som du säger. Ska försöka samla på mig så mkt info som möjligt om hingstarna på fredag så kanske jag kan hjälpa dig på traven! :)

Gjort lite efterforskningar här mitt i natten... :grin:

Det jag hittade var följande:

En svensk ägargrupp med Axevallatränaren Tommy B Andersson i spetsen har köpt in sig i hingsten, den tidigare ägargruppen kvarstår som delägare. I januari skrevs på travnet.se att hingsten skulle stallas upp på Roland Fredrikssons nybyggda stuteri utanför Vara. Hittar dock inte mera info om detta stuteri eller vad han kommer kosta. Men kanske lite hjälp iaf? :)

Lite kul fakta, med sitt rekord 1.08,8a/1609 m är han den snabbaste importen någonsin till Sverige! :d

Men hur hanger det ihop?
Clerk Magistrate har rekord pa 153.2 men savitt jag vet har tex Celebrity Secret 152.3 som sitt rekord. Om det nu inte ar sa att CM importerades fore CS och att informationen ar fran innan dess.

Enligt avelsvärderingsprotokollen har både Celebrity Secret och Clerk Magistrate gått 1.09,0 som snabbaste tid.

Jag kollade upp dem pa track it i gar kvall och dar stod det att Clerk Magistrates snabbaste vinst var 153.2 och Celebrity Secrets snabbaste vinst var 152.3. Om det nu inte ar sa att de tog lopp dar hastarna inte vunnit nar de kom till sverige for det har jag ingen som helst koll pa. Harover ar det enbart vinster som raknas.

http://www.worldclasstrotting.com/TravStatistik/WCT_STATISTIK/Avels_Pedigree.htm

En bit ner på sidan. Detta var alltså skrivet i dec-jan -08. Lite högre står ju t.o.m om Celebrity Secret! :) Vem som importerades först framkommer ju dock inte här.

Clerk Magistrate blev tidigare än Celebrity Secret officiellt klar för avel i Sverige. De gick sina rekord 09,0aak som slagna i samma lopp. Dock var Celebrity Secret före i mål...
http://www.qhurth.com/trav/lopp/chart/wtd08.htm

Nu Lines är jag fullproppad med info om Clerk Magistrate! :D Skicka ett PM om du vill veta avgifter, vem att kontakta m.m. Tror inte jag får skriva det här...?

PS. På infobladet om honom står att han är snabbaste hingstimporten någonsin till Sverige så man får väl bara tro dem! :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag var där, och jag fotade. Speciellt bra bilder blev det inte och inte på alla hingstar heller, men här kommer de jag tog! :)

Clerk Magistrate
26699275.jpg

Flirtin Man
26699278.jpg

Good As Gold
26699280.jpg

Home Alone (mest utstrålning och finast i mitt tycke)
26699286.jpg

Running Sea
26699292.jpg

Up Front Larry
26699294.jpg

He,he.
Antar att den som visade running sea inte var speciellt graciös iaf..:rofl:

Hmm, ingen kommentar! :D

Måste säga att den ända som visade med lite känsla och verkligen gav hingsten rättvisa var Demmers! Han var även den ända som visade i trav... De andra gav inte riktigt max, t.ex. en tjej som visade två hingstar, hon gick som en zombie vilket resulterade i att även hingstarna gjorde det = de såg väldigt sävliga och rent ut sagt tråkiga ut. Synd tycker jag.

Tack för PM.
Det var likadant på Åby. Demmers visar mkt proffsigt och visade hingstarna så alla kunde se alla sidor. En del gick mer eller mindre bara in och gick runt, runt och stod lite i mitten.

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Det är ju som alltid intressant läsning. Extra kul att antalet betäckta ston ökade med runt 250st Adams Hall 150 :Inte förvånande...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: martha
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30