Hingstarna Kalusha och Aktion?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare little_blondie
  • Startdatum Startdatum
L

little_blondie

Någon som vet någonting om dessa? tävlingsmeriter, bilder osv? Båda är KWPN.

Sv: Hingstarna Kalusha och Aktion?

Jag har info om Aktion. har för närvarande inget abbonemang på KWPNs databas, men det finns andra som har som kan hjälpa dig med Kalusha.
Aktion 82.5086 Stb f. 5 maj 1982, grå 170 cm. Fokfam 27, tror att det kan vara stofamilj??? e. Pion 224 stb u. Ohnegleichen 13954 Stb Keur Pref Prest ue. Akteur 1527 NWP. Gjorde bruksprov i Ermelo 1985 skritt 8, trav 8, galopp 8,5, ridtest 8,3, löshopp 7 uppsutten hopp 7, sedan står det cross country test 8, tror att det kan vara terrängprov, karaktär 9, stalluppförande 8,, träningsrapport? 9 totalpoäng 80.80 av 100. Placerad 5 av 24 (18).

1989 var Aktion i Schweiz som tälingshäst och betäckte inget. 1989 exp. Aktion till Ungern. Skicka ett mail om du vill ha bild och mer info.
asn@algonet.se

Åsa

Hur får man tag på KWPNs databas då?

Kalusha är -92 e. Goodtimes- O.Largo (hann) - Farn.
Han är 168 cm och uppfödd hos vd Lageweg.
På sitt test fick han
skritt 8
trav 7
galopp 8,5
ridprov 7
hoppning 7
temperament 8
Han går svår hoppning, och ligger som 340 på världsrankningen.
Om du söker på hans tävlingsnamn VDL Kalusha, så hittar du säkert massor....

Aktion har varit i Sverige och tävlat svår dressyr flera gånger, med sin ryttare Gyula Dallos. De tävlade för ungern. Så vacker, och vilken piaff och passage!
Han dog i maj förra året, 21 år gammal.
Han har vunnit otaliga världscupsegrar och har över 100 vinster i Grand Prix. Hans predikat är Keur Pref.
Kan tänka mig att merparten av hans avkommor befinner sig i USA....
Han är mycket poppis där!

mvh

va roligt att någon visste nåt har nämligen nyss köpt ett sto e:Kalusha-Aktion. Hon är väldigt lik sin morfar stor fin skimmel, han har ja sett på bild du har ingen bild på Kalusha?
tack så himla mycket för informationen :bow: jättekul verkligen.

Hej!

Här kan du kanske leta vidare, visserligen på holländska men tror det går att hitta ändå: http://paarden.2link.be/ och http://web.kwpn.nl/ . Sista adressen går du in och klickar på engelska flaggan som är "gömd" längst ner till vänster. Sedan klickar du på "breeding" - sedan på "Approved KWPN Stallions". Där kan du söka på godkända holländska hingstar. Lycka till!

MVH / Fia

PS. Aktion är en helt underbar hingst!!

Hej igen!

Glömde att du under knappen "approved..." kan gå in på "index" och se holländska hingstarnas avkommebaserade dressyr- och hoppindex.
MVH / Fia

tack för länkarna men förstod inte riktigt den första vad ska man gå in på där

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka