Hingstar PÅ Video !

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tiga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 476
T

tiga

Glatt överraskad blir man på måndags morgonen när man ser att WALDHOF lagt ut sina hingstar i rörelse på hemsidan:banana: Är det någon som vet om det finns fler svenska hingsthållare som har hingstarna i rörelse ute på hemsidan? I så fall, snälla ge mig adressen ! Det här var synnerligen ett mycket bekvämt sätt och kul va det också. Trevlig måndag alla!

Sv: Hingstar PÅ Video !

Å vad glad jag blir! Hoppas dom har lagt ut video på Ludwig :love: :love:

Nähä... va synd! Det är så många som länkar hit o dit här inne. ;)

Tråden på gnägg försvann fortare än kvickt. Dum som jag är så trodde jag att det gick där men inte här. Det var ju rätt korkat tänkt. Forumregler gäller väl överallt kanske... :crazy:

Sorry!

Jag gör en länk på grägg och Spring Special Sale - auktionen i Holland. Där finns en mängd avkommor till hingstar som finns tillgängliga här.

Bla Roven, Alligator Fontaine, Quite Eauy och Quattro B mfl.

http://www.triplesale.nl/uk/horses.php

även om man inte får så är iaf jag tacksam för att jag fick se dessa hästar..:bow: :bow: speciellt Zilano M, HELT UNDERBAR! :love: vill ha! vill ha! vill haaaa!!:bump:

På elitauktionen i hannover finns en mängd avkommor till hingstar verksamma här också. Bland annat For Feeling, Calido, San Brasil, Landor mfl. Intressant att se avkommor till dem!

www.hannoveraner.com

När vi nu ändå är ute på hal is med vad som är tillåtet och inte! ;)

Där paxar jag föl nr 147. Stoföl e Stalypso - Ritual - Furioso! :love:

Henne vill jag ha!

Om någon vill sponsra så vill jag också ha:

121 stoföl e Stalypso - Drosselbart - Pilot

102 stoföl e Stakkato - Glueckspilz - Cor de la Bryere

98 stoföl e Stalypso - Werther - Grande

Av ridhästarna

51 Cabaletta e Calido - Saskan - Froben

89 Zilly Zyber e Zacharias - Lemon** - Aga Khan

Jag har ridit in hennes lillasyster Zilly Zybock som var oerhört trevlig! :)

Det var min önskelista!

Vad gäller Waldhofs filmer så måste jag säga än en gång att jag gillar Corlensky. Han är väl allt annat än avspänd på filmsnutten, men jag gissar att när hans äldsta är 3 år kommer de dominera ordentligt på 3-årstesten.

Om han nu nedärver sin typ, sin kvickhet och sin rörlighet, men det får vi väl hoppas att han gör med tanke på hur mycket han betäckt. Jag tror han kommer förbättra mycket av det svenska avelsmaterialet som ju faktiskt är lite tungt och lågställt!

Håller med om att Corlensky är väldigt fin, men jag vet inte vad det är med honom som gör att det inte klickar :crazy: Däremot, som jag redan nämt nån gång, är jag ju helförtjust i Ludwig :love: Stammen kan ju inte bli bättre, o sen passar han stoet väldigt bra, då hon behöver någon som är aningen grövre än hon själv då hon är något gracil. Ska bara övertala far min att vi ska betäcka om stoet iår :idea: Mamma är redan med i svängarna ;)

Jag gillar också Ludwig. Jag tror dessutom att han inte kommer nedärva så grovt då han inte har så jättegrovt bakom sig!

Vad gäller Waldhofs filmer så måste jag säga än en gång att jag gillar Corlensky. Han är väl allt annat än avspänd på filmsnutten, men jag gissar att när hans äldsta är 3 år kommer de dominera ordentligt på 3-årstesten.

Om han nu nedärver sin typ, sin kvickhet och sin rörlighet, men det får vi väl hoppas att han gör med tanke på hur mycket han betäckt. Jag tror han kommer förbättra mycket av det svenska avelsmaterialet som ju faktiskt är lite tungt och lågställt!

Jag tror också han kan göra mycket för svenska aveln ! Fortfarande i mina ögon (trots allt elakt snack) en mycket komplett hingst. Jag ska faktiskt betäcka med honom i år. Om jag får en avkomma som är hälften så bra som honom blir jag själaglad:bump: Ska bli kul att följa avkommorna fram igenom.

Ja, visst är han fin Corlensky! :love: Ska bli så spännande att se vad som tittar ut när mitt Electrosto fölar i slutet av april (betäckt med Corlensky alltså).

Har du ett Electro sto !!! :) Du måste lägga ut fölis när den kommer. Jag har ett De Niro sto som kommer gå till honom i år. Mitt De Niro sto saknar lite typ och galoppkvalité, så jag tror det kan passa bra med Corlensky. Sedan har jag ett Rubinrot sto som jag tänkte lägga Painted Black II på eller Danzas, det lutar mest åt gummibollen Painted II. Sedan letar jag ytterligare en dubbeltalang med god exteriör till mitt Sandro Hit sto. Hon är ganska ädel men lite för kort i sin rygg. Frågan är om man skall lägga ett hoppblod på med bra gångartskvalitér eller ett dressyr blod med bra hoppförmåga ???? Jag vill helst använda svensk stationerade hingstar eftersom skicken skenar i väg med de utländska.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 739
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 744
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har jobbat heltid i två veckor nu och började på den tredje veckan idag. I helgen var jag seg. I söndags hade jag väldigt svårt att...
Svar
11
· Visningar
1 742
Senast: Magiana
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka