Hingstar på mini semester

shady

Trådstartare
Har varit iväg på en mini semester. Helt klart blev det hingstar och åter hingstar då. Först stannade vi till i Vankiva och hälsade på hingstarna på Tullstorp. Sedan bar det iväg ner till Ängelholm och Gränsbo. Blev även en del fotografering på alla ställen.

När vi ändå var i dessa trakter passade jag på att åka och hälsa på Francess :bow:. Jätte kul att träffas.

Dagen efter blev det en resa till Millegarne och dessas hingstar. Där hade dom också införskaffat sig en ny hingst. Camaro M. Tråden har kanske hamnat fel, men då får ni flytta den.

Du fick möjligtvis inte några bilder på Biggles och Bourbon? Håller fortfarande på med hingstval... :crazy: :)

Fast Millegarne har väl haft Camaro M hela tiden. Det som har hänt är väl att de köpt loss honom så att han blir kvar i Sverige? Så fattade jag det iallafall.
Jag har seminerat två ston med honom efter att hans första 3-årskull imponerade stort på flera test i landet.
Kul att åka runt och titta på olika hingststationer. Det gjorde jag med vår varmblodsförening för många år sedan och det var väldigt intressant.

Vad kul!
Jag skulle oxå jättegärna vilja ha bilder på Biggles om du har :bump:

Och så har jag nog glömt...1000-tack för bilderna på Majim :bow: :bow: :bow:

Bernstein har jag på. Samt alla dom andra på Gränsbo alla på Millegarne och Briar Saigon och Sack från Tullstorp.

Biggles fotade jag inte denna gång men har på honom och Don Charley bla. sedan förra året.

Du har helt rätt, jag som uttryckte mig lite dumt :o. Dom har köpt honom för att han skulle bli kvar i Sverige.

Master har dom bara i sitt program, han står inte där. Kunde ha förtydligat lite bättre kanske. Sorry. Bernstein är på väg till dig. Men det är inga bra kort bara så du vet.

Som jag fattade det så står han bara inne i sin box hela tiden, utom vid tappning då. Detta pga av sin skada sedan många år tillbaka.

Jo det är sant. Fast varför han inte får gå ut har jag ingen aning om, men det måste ju bero på hans skada.

Mmm men jag har för mej att även Labrador bara stod inne de sista åren bara för att ingen hade tid/möjlighet att rida honom längre och att hagarna inte var tillräckligt säkra för att ha en hingst i...vilken ursäkt. :crazy:

Man kan undra vart gränsen går...ibland får nog pengarna kanske styra mer än vad som är vettigt...en häst som ständigt står inne i en box kan ju knappast kallas humant mot ett djur som är fött till att normalt ständigt få röra sej. :crazy:

Får passa på att tacka för senast! :bow: Kul att äntligen ses på riktigt och kolla in några läckra hingstar samtidigt. :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka