Hingstar och Puls?

K

KESO

Jag gör en tråd om hingstar och pulsningar på tävling, är det ett problem för er som har hingstar?

Berätta, ska själv ut med en hingst på banorna i framtiden =)

Jag har ingen hingst själv men har pulsat en del på tävling.
Hingstar har oftast koll på vad som händer i omgivningen och pulsen följer med känslorna. Men de är inte värre än vissa uppstessade hästar (ex min egen). Det kan vara bättre att rida dem lite trötta (obs inte rida skiten ur dem :smirk:) och skynda sig till pulsning innan de jagar upp sig.
// Linda

Jag har hingst som har startat sina tre första femmilare i år. Han är lugnet själv så hans puls är samma som min valacks, märks ingen skillnad. En hingst med bra psyke kan hålla koll på ston i omgivningen utan att pulsen flyger i höjden.

Det är väldigt olika från individ till individ, är din hingst lugn och inte stressar upp sig borde han inte ha större problem med pulsen. Vet flera ston och valacker som har pulsproblem bland annat pga av att de stressar upp sig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
564
Senast: Roheryn
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
899
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25