Hingstar med Krack C

tramp

Trådstartare
Söker tips på hingstar med Krack C i stammen och som lämnat flertalet framgångsrika avkommor i högsta klasserna. Vill ha en hingst med bra, rund, luftig galopp och trav som rör sig uppåt och med bra dräktighet! Får inte ha Jazz i stammen då mitt sto har det och Jazz vill jag inte ha dubbelt av!
 
Tuschinski, United, Trento B kanske. Finns dock inga dräktighetsresultat på dem i SWB då de inte varit i avel här mycket/på ett tag. Den andra jag kan komma på är lite väl unga för att ha flertalet avkommor i högre klasser och/eller har Jazz i sig.
Trento B är mig veterligen inte i avel, United är tillgänglig via Van Uytert som mig veterligen har EU-station, Tuschinski fanns sist jag hörde hos Brouwer i Holland och de har EU-station.
 
Tack @DressageNerd ! :) Min lista ser nu ut som följande

Tuschinski
Tailormade Temptation
United
Bordeaux
Vivaldi (har bland annat van Vivaldi efter sig som har jazz på mödernet och fädernet så vågar eventuellt chansa på honom)
 
Ja precis @cirkus , den på klatte? Tycker dock han är lite för ung, inte lämnat något än tyvärr, annars superfin!

Ja han är lite ung och har inte så många avkommor ännu
Han är pappa till Illusion som gick bruksprovet men inte blev godkänd - en riktigt fin hingst som jag tror blir godkänd när den mognat
 
Ja han är lite ung och har inte så många avkommor ännu
Han är pappa till Illusion som gick bruksprovet men inte blev godkänd - en riktigt fin hingst som jag tror blir godkänd när den mognat
Ja precis, väldigt spännande blod i Dreamboy annars. Men kanske vågar chansa på honom när jag betäcker om men som pappa till mitt sto's första föl vågar jag tyvärr inte när jag inte vet mer vad han lämnar.
 

Liknande trådar

Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 986
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 926
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 530
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp