Hingst val

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Blobas
  • Startdatum Startdatum
B

Blobas

Vad för hingst hade DU tagit till detta sto!!

Hon r efter aspadin ue Hertigen är 163 cm hög en fd hopphäst.
140433162ijxmhf_ph.jpg

Jag har sådan beslutångest om val av hingst ska ajg ta en hopphingste eller dra mot dressy :confused:

Jag hade valt en hingst som är mera åt hopp!

Även om Gaspadin själv gick svår dressyr, så fick ju Gaspari bland annat Imperator som ju kunde hoppa :D Och Hertigen hade 1989 i hingstkatalogen fyra avkommor i svår hoppning :)

Ja gazella kan hoppa så även om det är dressyrblod i henen så har hon inga sånna steg utan korta men taktmässiga iaf=) Man kan ju välja en hopphingst med bra gång!Min laurinavkomma hoppar bra samt att han har okej gångarter.

Inga WOW gångarter men bra med pluss för galoppen som till och med är mkt bra! :)
Så frågan är ju om han ska få ett helsyskon nu å hoppas på att det blir ett sto :love:

Varför två trådar om samma sak, du ställde ju samma fråga för några dagar sedan i en annan tråd?

Nä denna gång frågar ajg vad DU skulle ta för hingst om du ägre mitt sto!=)
Den andra tråden frågar jag om avkommer efter warstaeiner=)

Har du inga bra hingstval åt mig då da??Behöver massa råd=) Vad för hingst skulel DU ta??

Varför inte ta Laurin igen då så kanske du får ett till föl som du blir bjuden sexsiffriga belopp för Solenpoolen :smirk: ;)

Nja vet inte jag sitter ju i val å kval men känns lite tråkigt å ta samma hingst!

Vill ha en svensk hingst då stoet har så pass rent blod..Vad tror du om Cardento? har setat å läst en del om han nu å ju mer jag vet om han ju mer lockar han :love:

Nja svårt å tro att jag får in en lyckoträff igen.. Laurini var nog ren tur att han vart så bra som han blev...

Men men man ska väl aldrig säga aldrig.. det visar sig=) :)
Vill gärna ha ett sto denna gång så man kan avla vidare på gazellas gener=) kan man inte beställa ett sto?? :D

Ja det är jag du ser jag är inte så hämsk osm vissa vill påstå att jag är ;) Är rätt så snäll och trevlig.. :) Bits bara på onsdagar vissa tidpunkter :D :rofl: Nä då skojar bara

Jodå, jag minns dig från när du "hette" Solenpoolen här (och Atös också har jag för mig?).

Vad menar du med svensk hingst ?

De flesta hopphingstar i Sverige idag har inte många droppar svenskt blod. Cardento är inget undantag.

Jag hade satsat på en allroundhingst, typ Briar eller Acacio (han bor ju på Askö)

acacio är på tok för tun för mit sto då får jag en pinne till föl. :crazy:

Hehe ja förrut kunde jag inte låta bli att konfronteras med vissa men det går inte att göra det här inne på buke..Så nu väljer jag att svälja och blunda å inte lägga mig i saker eller diskutera med vissa..Lönlöst blir bara bråk!! :crazy:

Om du nu har läst en hel del om Cardento så borde du väl också ha läst att han endast är i avel till 26/5 i år.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 846
Senast: AnneB
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 590
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2