Hingst Tips till....

KING88

Trådstartare
hbl sto e: Napoleon-Favorit-Rote Bolt hon är bed med 9 på typen med är av den "gammla sorten".Hon rör sig bra men något tung riden, 7: or på skritt å trav, 8: or på ben. Avkomman ska va dressyr inriktad gärna av lättare och större modell än mamma som är 163cm i mkh.

Så förslag på förädlare som ger lite storlek, å gärna någon svenks sammad, men allt mottages tacksamt!

Sv: Hingst Tips till....

Vet inte om man kan kalla Okeanos för förädlare men alla mina (har fyra stycken) är ädla och lätta i typen. Har själv ett Napoleon sto men hon kommer att betäckas med JJ RayBan.

Okeanos är ju jätte fin med en stam som tilltalar men vågar man anv honom? stoet har inga tidigare föl men är nu dräktig med Belamour.

JJ RayBan har vi kikat på en del!

Jag som som jag skrev innan fyra Okenos avkommor här alla efter olika mödrar. De ser samtliga ut att bli större än sina mödrar, ädla och högställda. Nu är de inte så gamla att jag kan säga något med hel säkerhet. De är 2 st 2 år, 1 är 1 år och en är en månad.
här är en bild på årets föl efter honom.
flI2010II280.jpg

Här är ett på mitt hittills enda JJ RayBan föl som har blivit betydligt grövre än den efter Okeanos.
flI2010II192.jpg

Har tittat lite på Cashmir 1192 och Laurentio 1210 dåda rekomenderas som förädlare!

Har någon nått mer förslag:confused:

Jag såg Cashmir på Flyinges hingstvisning och han var verkligen jättefin! Riktigt fina gångarter. Fast min favorit på visningen var Maserati. Otroligt lätt i typen och jättefina gångarter. Men Maserati ger nog inte storlek.

Är det inte bättre att ta en beprövad hingst än en nygodkänd så att du vet lite bättre vad du kan förvänta dig?

Vill du ha svenskstammat tycker jag att du ska titta på Lambourghini, fast han ger nog inte storlek. Har en egen uppfödning efter honom som är rätt stor för sin ålder men jag har förstått att det inte är vanligt. De avkommor jag sett har alla varit moderna i typen med luftig gång. Jag är så nöjd med min uppfödning att mitt just har blivit seminerad med honom igen.

Visst tycker jag att det är bättre med en beprövad hingst på ett obeprövat sto, därför kollar vi mest på Laurentio!

Lambourghini är jätte fin men han går bort på avkommornas storlek!

Någon som vet om Black Coffee är i avel i år? Hittar ingen löst licens på honom!!

Jag menade förstås Cashmir.
Laurentio såg jag på bruks och han var tilltalande.

Saigon kanske? Om du vill använda en svenstammad hingst.

Ja han har vi ju oxå, vet så lite om honom:confused:
Får söka lite info om honom!

Tack:)

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel jag ska ev betäcka mitt sto nästa år och är då ute efter en hingst med endel egenskaper men jag är rätt oinsatt i avel tyvärr.. så jag...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: ch791022
·
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: ameo
·
E
Avel Planen är att betäcka mitt sto nästa år. Men med vad? Har tyvärr ingen bild än så länge men ska försöka fixa det. Lite info: fux sto...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Ancor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka