Hingst till New forest

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lin_Per
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 118
L

Lin_Per

Jag letar efter en hingst till min new forest på 139,7 cm. Hon är väldigt grov och lite mer som connemara i typen. Hon går iaf Lb hopp/La dressyr. En ponny med väldigt bra psyke. Jag letar efter en hingst med bra gångarter spec traven men även att den har presterat lite på tävlingsbanorna. Några förslag på hingst?
Vilken typ av hingst ska jag titta efter?
Jag vill försöka så det blir en maxad d och har varit inne på att ta halvblodet Don primero men såg sen att hade ganska stort bakom sig.
Så nu är jag lite inne på Minotauros RP 114 eller Power Boy.
Är jag på fel spår om jag siktar på en Rp hingst?:confused:

Sv: Hingst till New forest

Ja det tycker jag faktiskt! Det finns underbart fina moderna NF hingstar med egna prestationer att välja på idag. Ädla - Titta på Parks Tambour, Willoway Golddigger och Ängsgårdens Izzy innan du irrar ut i ridponnyträsket:D Tror en ren NF är mer uppskattad framöver än en ridponny med 50 % NF-blod om det blir ett sto.

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst... 2
Svar
24
· Visningar
3 794
Avel Jag vet varken ut el. in. Hade bestämt mig för Don Romantic till mitt Sack sto, men nu har jag börjat vela... Kanske är bäst att passa...
Svar
13
· Visningar
2 103
Senast: poff
·
Avel Någon som kan ge mig förslag på en ridponny hingst som skulle kunna passa mitt lilla Dartmoor sto :) Lilla Cola är 120 cm hög, har fått... 2
Svar
25
· Visningar
3 179
Senast: poloplayer
·
Avel Nu är jag där igen... Kan inte bestämma mig för hingst till mitt rejäla Kaliber sto. Har anmält henne till ASVH:s avelsrådgivning för... 2
Svar
21
· Visningar
2 675
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka