Hingst till Heartbreaker-sto?

Ia*

Trådstartare
Kommer troligen betäcka mitt sto nu i vår men känner inte att jag är helt säker på hingst så jag tänkte få lite hjälp med det.. Det är första gången jag gör det så jag kan behöva all hjälp och erfarenheter jag kan få. Hon är e:Heartbreaker - Ulft. 165 hög. Väldigt bra psyke. Bra galopp. Bara startad upp till 120 men det beror bara på mej. Debuterade 120 med annan ryttare och vann. Jag vill ha en lätt avkomma med bra psyke. Det jag vet är att jag behöver en hingst med bra exteriör och överlinje och scoop. Hon är försiktig och rädd om sej så kanske någon med lite mer mod? Hon är kvick i benen och lite "på" i hoppningen. Inte så det stör, jag tycker om det, men det ska ju inte vara för mycket av det goda...http://www.pixbox.se/pic_show_id27020863.html

Sv: Hingst till Heartbreaker-sto?

quidam de revel:) dyr kanske men en mkt bra "match" till det du vill ha tror jag ...

Jag tror att Hertbrekerblodet passar ihop med voltaireblodet men vet ej om Concorde är tillgänglig i sverige. Men knske att Voltaire himself finns på Eklunda!

Cagancho ger högresta inte alltför kralliga hästar med bra typ o bra gallopp o naturligtvis bra hopp. penarpsgården som har honom.

Empire borde passa på ditt sto o jag börjar tro att han ej ger små avkommor...(någon som sett fler än mig?) Han verkar ge mer högrest än vad han själv är o fantastiskt temperament. Det skulle bli linjeavel på Nimmerdor på ett bra avstånd!

Pessoa VDL tycker jag är intressant o det blir även där lite linjeavel på nimmerdor som ju är beprövat. Intressanta blodslinjer tycker jag! Någon som har erfarenhet av hans avkommor?

Nintender tror jag kan bli väldigt bra med hög ridbarhet. Hans avkommor skall vara lovande enligt personer som befinner sig i tyskland..

Tornesch har bra blod i sig men kanske tidigt även där att konstatera vad han ger..

Odermus R tror jag kan ge högrest ( även Calido som far som cagancgo som ger storlek bra gallopp)

Ja, det finns nog ovanligt mkt bra hingstar känns det som!!

Jag har en vän som har en fantstisk Heartbreaker-Pilot (plac unghäst VM, 2 plac nu i Lummen på 2 dar) men kanske vågad kombination.

Calido himself icke att förglömma!! han ger oxå högresta o ger större avkommor!

o bra hopp o gallopp!!

Senast ändrad:

Cagancho ska jag titta lite närmare på. Calido har jag funderat på och även Camaro M. Åsikter om Camaro? Är lite rädd för psyket... Tornesch har jag också funderat på men är i så fall mer intreserad av hans far Lux, är dock fundersam på spermakvaliten?

*putt*

Är fortfarande inte klar på vad det blir. Någon mer som har bra tips?

Caressini L, Är Tillgänglig i år via ägarens hemsida, e. Cassini, Clinton I, Ryttare Tomas Voss, Finns tillgänglig via Stora Nääs stuteri i Skåne, Camaro M, Nintender som ev kommer att finas på Flyinge om han får nämdens godkännande.

Clinton I låter ju bra. Lyckas inte få upp filmerna på honom bara :s Oteknisk... Ska kolla närmare på honom. Camaro M har jag varit inne på ett tag nu. Det är bara det att jag aldrig sett honom live eller i rörelse överhuvudtaget... Någon som har en liten film på honom kanske?

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
678
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 025
Senast: Karro-Lina
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto...
Svar
10
· Visningar
1 506
Senast: tabac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka