Hingst till fullblodssto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 960

sona

Trådstartare
Har ett 3-årigt fullblodssto E: Informat UE: Always fair som jag funderar på att betäcka. Hon är ganska liten (ca 160 cm). Är svår att hålla i hull och allmänt stressig. Vill betäcka med en hingst som då inte är fullblod... Stoet har en bra galopp, hoppar helt ok men dock med hängande framben. Kan ju bli bättre med det då hon inte löshoppat så mkt än. Hon har ingen vidare trav. jag har funderat på Kempke hofs Capo Cassione (Cassini 1- Lavall 11-Landgraf 1). Har ni nån uppfattning eller erfarenhet av honom?

Sv: Hingst till fullblodssto

Jag har också ett fullblod som är lite nervig- henne ska jag betäcka med alligator fontaine. Dock har han inga super gångarter vilket mitt sto har- jag valde honom för att han har varit med länge och visat vad han går för. Dessutom har han ett väldigt trevligt temprament. Han är rätt stor också vilket borde passa bra med xx-sto. Iom att CC inte är godk i sverige är det nog inte så lätt att få veta nåt tyvärr. Ring o prata med importören?

Jag är intresserad av en av hennes andra hingstar- lancado. Tycker hingstarna där är mycket prisvärda med intressanta stammar. Annars är ju Robin Z ett säkert kort med ett xx sto :) även irco mena har ju visat sig bra med xx. Feliciano med tycker jag själv är intressant till fullblod

Det verkar meckigt och dyrt att använda en hingst som först måste godkännas. Tänkte först på Caressini, om du vill åt Cassini-blodet, men eftersom han också har dålig trav och hoppar med hängande framben kanske det inte är så lämpligt. Empire VDL kanske? Bra teknik, ok gångarter, bra halsansättning och framparti (kan ju kanske behövas på ett fullblodssto, tänker jag). Säljbart blod också, skulle jag säga.

ja robin z är också himla fin. Och han har fått många trevliga avkommor! Är ju inte ute efter en elithoppare. Vill ha en häst som kan gå runt 120 med en trevlig teknik och bra hopphuvud. Tempramentet är ju helt klart viktigast då jag vill ha en häst som alla kan hantera.
Även acolitio är fin men han är ju tyvärr inte heller godkänd i sverige..

Liknande trådar

Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 013
Avel Hej alla duktiga avelsintresserade! Jag är totalt grön på området, men vill verkligen lära mig mer! Jag har bestämt mig för att...
Svar
14
· Visningar
2 174
Senast: Tingeling
·
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape... 2
Svar
21
· Visningar
3 506
Senast: token
·
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 071
Senast: sun69shine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka