Hingst som lämnar stort??

K

Konie

Vill ha förslag på hingstar som lämnar stora avkommor.
Vår ena Dam, Damell Sidney, har fått 2 hingstföl. Båda mindre än snittet. Hon är dräktig i år, men om det blir en "pyssling" till ska vi ev. ge det en sista chans, men då med en hingst som bör lämna stort. Han bör också ha en hel del "jävlar annama".
Damell är rätt grov i typ, linjegångare, långdistansare som tävlingshäst. Inte snabb, men när hon väl hade fått upp farten kunde hon mala på....
Hade hjärtmuskelinflammatiom rätt tidigt i karriären och blev aldrig sig själv, tävlingsmässigt, igen.

Sv: Hingst som lämnar stort??

Vilken prisklass?

Good As Gold lämnar ju annars stort och har "jävlar anamma" i sig. Hyfsat bra pris på honom också (17.500). Även hans son Steinlager är ju rätt stor. Han kostar 18.000 att använda.

Egon Lavec lämnar också stort. Samma prisklass som ovanstående.

Skulle även tippa på att Hövding Lavec kommer lämna rätt stort. Han är ju 170 cm själv. 15.000 kostar han.

Juliano Star lämnar också stort och de avkommorna har en rejäl dos "jävlar anamma". Men han är ju fullbokad i år och kostar 35.000 kronor.

Kazire de Guez
är nog också en hingst som lämnar stort. Han kostar 2000 euro i år och det är sista chansen att använda honom eftersom han är död.

Sedan finns ju även Starchip Entrprise. Men han kanske inte är så rolig att betäcka med? Billig är han i alla fall (5000 kr) och han lämnar både stort och jävlar anamma.

Senast ändrad:

Juliano Star gillar jag inte, får väl pisk nu, men han ger mig "halvblods-vibbar".....

Starchip Entrprise vet jag faktiskt inget om.... Berätta mer om varför han inte "är så kul"....

Starchip har inte lämnat så bra avkommor. Han fick väl värdebokstav C för ett tag sedan och det är ju inte så bra. De brukar vara rätt stora och sena efter honom.

Gjorde en snabbkoll av honom och det såg ju inte direkt bra ut, nej.......

Fast Photo lämnar väl generellt stora hästar...

Jag har en märr efter starchip, när jag betäckte kostade han 45 000 ....Hon har av olika anledningar inte kommit till start ( men det ska inte dröja nu förhoppningsvis) men det är den värsta travaren jag kört någonsin travmässigt....körde sista repan på rakbanan efter 18 igår och hon bara springer o klipper i öronen...
Stona efter honom går bäst, hingstarna brukar bli koko, och det hjälps knappt att kastrera

.... och Damell har på 2 försök fått 2 hingstföl....

men det är den värsta travaren jag kört någonsin travmässigt....körde sista repan på rakbanan efter 18 igår och hon bara springer o klipper i öronen...

Samma med min märr. Hon är en ruskig travare och kan gå hur fort som helst vissa repor och hon är en verklig naturtravare. Hon har gjort en start, men blev diskad då när hon skentravade från start (ruskigt startsnabb). Innan starten hade hon gått ett provlopp där hon avslutade sista 500 efter 16 (sista 200 efter 1.12) och hon var helt okörd på det. Däremot är hon väldigt stänkrädd.

Fast Photo kan nog som sagt vara en idé.
Vi har ju en som ser ut att landa på strax över 160.
Mamman (Jalusie) är 160.
Har rör sig alldeles fantastiskt den här fölungen, ska bli spännande att se vad det blir av honom. Trevlig är han också.

O ja har införskaffat en ettåring efter honom. Hon är väldigt fin och redan rätt stor känns det som. Hon har bra psyke oxå!

Knapplån
Pine Chip lämnar rätt lagom storlek tycker jag, men han är ju rätt dyr..
Giant Chill har jag sett flera stora efter men jag tror att han lämnar ojämt.

jag har bara träffat en giant chillavkomma och det är non stop silas. han är inte så överdrivet stor, men ändå inte för liten.

ang fast photo, har jag även där bara träffat en efter honom (utan att jag tänker efter nu) och den avkomman är liiiiiiiiten!.. :p

Kl

Enjoy Lavec lämnar stort med lite speciellt humör.
Silver Pine har vi fått stort av.

Love You lämnar ofta stort.

AM

Starchip Entrprise-
Stona efter honom går bäst, hingstarna brukar bli koko, och det hjälps knappt att kastrera

Har stött på en med Butterknife som mamma, stor,grov hingst & helt pokkolokko i planeten.
Som tur är kastrerades han men han verkar smälla mkt i gaffelband.

Liknande trådar

Avel Sist jag skulle till att betäcka kom det lite annat emellan och sedan rullade träning och tävling på så bra att jag kom av mig i några...
2
Svar
21
· Visningar
2 197
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30