hingst som ger BÅDE hopp och gång?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
Sv: hingst som ger BÅDE hopp och gång?

jag har med 2 st Lambourghini avkommor, med hoppston som mödrar, och båda fölen mycket bra gångarter, med lätta luftiga rörelser samt höga knän.
Tycker själv att han är en trevlig hingst, som har både gångarter och hopp, så får man ju se hur långt det håller, han är ju inte så gammal än som du sa! Det hade varit roligt att se hur det skulle gå för honom om de satsade på hoppning istället! :)

Låter rätt märkligt att Nobel som är massiv med grov hals lämnar "otroligt fina och lätta fölungar" ??

Akribori var ju läcker

Lambourghini

lambourghini10285154.jpg

Sir Schölling

sirschlling5167.jpg

Shady, vad mycket fina bilder du har!!
Sir Schölling ser liten ut är han det?

det här var ju jätteroligt, tack för alla fina svar så här långt, nu måste jag gå och göra annat men jag återkommer

Senast ändrad av en moderator:

Tack. Samlar på bilder/foton av godkända hingstar. Utav dom du sett nu är det bara Akribori jag inte fotat själv. Men mina var inget bra.

Säg bara till om det är fler du vill se.

Shady, har du någon bild på Nobel?

hej Pooh
Du har ju fått fina föl efter Nobel, men har inte dina ston väldigt mycket fullblod i sig?

Jag har sett Manfield på hoppbanan men någon särskilt bra gång kan jag tyvärr inte tillskriva honom :crazy:

Manfield har en mycket läcker trav ganska höga benlyft fram det är mitt bestående minne från honom när jag såg honom på en hingstvisning

Sir Schölling är 169 cm, hanovranare född -95 e. Sherloch Holmes - Warkant - Eiger 1
Han ägs till hälften av Paul Schockemölle och andra häften av Starby Dressyrstall
"Sir Schölling är en högställd hingst med internationell, typ väldigt god ridbarhet, mjuka gångarter och ett fantastiskt temprament. Han kan med fördelanvändas på flesta typer av ston."
Citatet hämta från hans bedömning.

Glömde Lambourghini ägare Starby Dressyrstall
165 cm född -98 e. Bellini - Pascal - Crown Point XX
poäng 88878=39 hopp 88/99
Om jag kommer ihåg rätt så var han pappa till årets bästa stoföl på fölchampionatet och det brukar betyda att fölet har bra gångarter.
Betäckte 02 21 ston och fick 15 föl och 03 78 ston

Jag har fött upp tre Nobelare alla mkt ädla. Själv har han mkt hingstnacke, men är absolut inte grov själv, hans skenbensmått är 21 cm. Kanske nacken förvirrar. :)

Du kan se bilder på mina Nobel-avkommor på hemsidan(www.stallpooh.se), alla ligger under "tidigare uppf". Klicka på Nike, Nairobi och Wilma.

Vad gäller Nairobi så han han inte fullblod förrän i fjärde led, på Nobels sida, där hittar du Ladykiller x2. Hans mor är ett rejält ganska grovt halvblodssto. :)

pialotta skrev:
Låter rätt märkligt att Nobel som är massiv med grov hals lämnar "otroligt fina och lätta fölungar" ??

Som tidigare sagts har han mkt hingstnacke men är absolut inte grov, kolla in fölungarna på Poohs hemsida så förstår du vad jag menar med " otroligt fina och lätta"!

Mer info och bilder på Akribori hittar du på Flyingens hemsida http://flyinge.se/hingstar/akribori.htm där finns även bilder på avkommor. Har själv en ettåring efter honom som är vacker som en dag, rör sig lätt och trevligt, av det jag sett när hon far över stock och sten i hagen är det bra tryck i hoppningen också. I tempramentet är hon elektrisk men inte på något sätt dum, och det är så jag vill ha dem... tanken är ju att hon ska bli tävlingshäst...

Jag förstår i och för sig inte hur man kan dela ut en 9:a i typ till en överbyggd individ. Bortsett från det var han en av mina favoriter i år, intressant blod men ffa mycket ridbar!

Känner mig lite dum nu, kunde tagit Akribori redan i år, han står dessutom på bara "ett vargtjuts avstånd" hemifrån...
Honom skall jag åka och kika på, hoppas han står kvar på Gurresta -05 också!

himmel vilka framgångar!
Grattis till dina fina Nobellisar
Ja, jag har fått en del att tänka på - yumyum

Kommer här. Ingen bra bilder, men du får hålla tillgodo med dom. Dom är tagna i sommras när jag var på Gränsbo och tittade.

nobel994.jpg

nobel944-1.jpg

Liknande trådar

Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 668
Senast: HMQ
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: -Lilla My-
·
Avel Nu är jag där igen... Kan inte bestämma mig för hingst till mitt rejäla Kaliber sto. Har anmält henne till ASVH:s avelsrådgivning för...
2
Svar
21
· Visningar
2 675
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar