Hingst med bra halsansättning

Raja

Trådstartare
Någon som har tips om hopphingst med BRA halsansättning som han nerärver och inte för lång rygg.

Sv: Hingst med bra halsansättning

Du hittar alla hingstar som löst licens i år här http://sprangrulla.se/cover_reports

Jag tipsar om Ludwigs Champion som förutom mycket bra halsansättning ger både hoppförmåga och gångarter. Han passar till långlinjerade och ädla ston.

Mitt sto är av den gamla halvblodstypen och behöver en hingst som förbättrar typen men f f a halsansättningen.

Låter som en typisk Ludwigs champion el canterbury kandidat i mina ögon... :)

Någon som har tips om hopphingst med BRA halsansättning som han nerärver och inte för lång rygg.

Alicante HBC (KWPN) hingsten som har allt och ger oerhört fina föl, (casall-indoctro)

Han hoppade 9 9 på bruksprovet och är placerad i msv hoppning, så nog är han en hopphingst!

Han hoppade 9 9 på bruksprovet och är placerad i msv hoppning, så nog är han en hopphingst!

Fast om man har sett honom i år på hoppbanorna så har iaf jag problem med att se honom som hopphingst. Eller så har han bara dåligt år i år. Han hoppar verkligen uselt nu.

Fast fick han 9 9 på bruksprovet har han åtminstone kunnat hoppa bra och det är det han nedärver. Har själv två uppfödningar efter honom som hoppar mycket bra och har sett flera stycken på unghästtester som också gör det.

det har jag också hört. Fram tillsjag såg att du sökte efter en hopphingst tänkte jag sagt shooting star, han har gjort precis det du vill ha. Har fått ett superfint föl efter honom.

Corlensky G, mycket fin front och kort rygg. Canterbury har också en fantastisk front som han verkar nedärva bra:).

Ja, hur han är vidare utbildad säger jag inget om, man kan förstöra den bästa hopp/dressyrhästen!
Men som sagt, det han visade som unghäst är ju han, och att han är höjd till värde bokstav A på så få avkommor säjer ju ändå att där är kvalitet på dom han har lämnat :p

Jag har ridit in 3 st efter honom och är mycket nöjd med dom allihopa (ej mina uppfödningar)

Fast fick han 9 9 på bruksprovet har han åtminstone kunnat hoppa bra och det är det han nedärver. Har själv två uppfödningar efter honom som hoppar mycket bra och har sett flera stycken på unghästtester som också gör det.

såklart är det så, han nedärver väl inte årets hoppning :D Men jag blev himla besviken när jag såg honom. Annars en jättefin hingst, utstrålning och hela kittet.
Ska ev rida en avkomma i höst efter honom :D

Pessoa skulle jag säga. Har på de jag sett att han förbättrat avkommorna mycket på de punkterna.

Nja, han har 99 i hoppindex, så det verkar inte som att han nedärver sitt bruksprovsresultat i någon högre grad? En hingst som lämnar avkommor som generellt hoppar genomsnittligt, men inte mer, skulle inte jag kalla hopphingst. Även om det såklart är roligt om enstaka avkommor ändå hoppar riktigt bra.

Liknande trådar

Avel Behöver tips på hingststationer utomlands med bra villkor. Främst hopphingstar. Gärna tips på ädla snygga hingstar som ännu inte gjort...
Svar
15
· Visningar
1 520
Senast: Lea88
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka