Hingst(hopp) till detta stoet?

kanonkula

Trådstartare
Har ett fullblod,bra psyke, cool och med väldigt bra hoppkapacitet och bra schwung i steget.
Tänkte seminera henne nästa år, har ni några bra tips på hopphingstar som INTE har långa/veka kotor, och ej lågställda. Hon har själv lite långa kotor fram...
Se bilder på henne, och kom gärna med förslag och synpunkter på ett trevligt sätt.
bild6.jpg

bild2.jpg

bild3.jpg

bild12.jpg

bild15.jpg
 
Sv: Hingst(hopp) till detta stoet?

Hip Hop. Han kommer från ett fäderne som ger väldigt bra ben och samarbetsvilligt temperament. Avkommorna kan både hoppa och röra sig och de är attraktiva på marknaden ifall man vill sälja.
Har själv sett många avkommor och flera med fullblodsmammor och de allra flesta har varit riktigt lyckade.
 
Sv: Hingst(hopp) till detta stoet?

Håller med men tyvärr så faller det kanske på den biten att hans avkommor inte oftast är de högställda typerna. Dock är de väldigt fina och personligen så gillar jag lite mer jordnära hästar är de där spindlarna som de flesta vill ha fram nu
 
Sv: Hingst(hopp) till detta stoet?

Vad tycker ni om hennes ben? har haft några som sagt att hon har långa och veka kotor?
visst har hon kanske lite långa, men hur ser man om de är veka? det är därf jag letar efter en hingst om inte har det, för jag har sett halvblodshingstar som har långa och veka kotor som ändå är Godkända...hur pass allvarligt är det egentligen?
 
Sv: Hingst(hopp) till detta stoet?

Har en Hip Hop - fullblod som är trevlig, dock med veka kotor. Just veka kotor har jag även sett på flera andra avkommor, även de som inte haft fullblodsmöderne.

Så jag skulle nog vara lite försiktig med det även om benen för övrigt brukar vara bra (vår fick en 8a trots veka kotor och stora, platta hovar).
 
Sv: Hingst(hopp) till detta stoet?

Jag skulle vilja se henne i rörelse för att kunna ha en åsikt.
 

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 821
Senast: zarmino
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 535
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp