Hingst-fråga

fliz

Trådstartare
Hej alla kunniga människor !
Är det någon som vet något om hingsten Top-boot,
avkommor osv ?

Sv: Hingst-fråga

Inte så mycket, får jag erkänna.
Han var duktig som galoppör. Om jag minns rätt, var det Pål Nordbye i Norge, som tränade honom.
Flink har avlat på honom. Tyvärr utan att få en världsstjärna.

Han är väldigt söt och trevlig, men har väl inte lämnat ngt som kan springa direkt.

Jag har Top-Boot som avelshingst på min gård utanför Skövde.Dom flesta avkommer har startat i Norge.Har lämnat en vinnare av Skandinaviskt Mästerskap för 3-åringar.

Nähä, och varför inte det då?
Lite synd att bara två avkommor har startat och att ingen av dem är någon direkt "stjärna" för i såfall kanske intresset för hingsten hade ökat:idea: De flesta avkommor går väl kvar i uppfödarens hage och där kan de ju knappast bevisa något, tyvärr.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
651
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka