sir gilbert
Trådstartare
Vad har ni för åsikter om att låta unghästen få vara hingst till 2-3 års ålder, blir de inte snyggare då?
Varför ska man tycker ni kastrera tidigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sir gilbert skrev:Vad har ni för åsikter om att låta unghästen få vara hingst till 2-3 års ålder, blir de inte snyggare då?
Gronda skrev:Om en valack mår bra eller dåligt av att ha hingstutstrålning låter jag vara osagt, men jag tror inte att en valack mår bra av att vara hingstig i övrigt! En hingst har ju betydligt större "ansvar" än en valack och mycket energi som man kanske kunde utnyttja på bättre sätt går åt till att hålla vakt osv... Inga erfarenheter, mest spekulationer:smirk:
Rotterö skrev:Kan man kastrera en som snart blir ett år.
Skulle inte gjort detta . Men är nu tvungen efter stots bort gång.
Han skall vara hemma nu .
Jag kastrerade min häst på våren när han var 1år. Han hade redan börjat bli hingstig och jag hade inte möjlighet att vänta längre(stod i ett stort stall med andra som hanterade honom). Om du ska göra det i vår så gör det så snart som möjligt innan det blir för varmt.Rotterö skrev:Kan man kastrera en som snart blir ett år.
Skulle inte gjort detta . Men är nu tvungen efter stots bort gång.
Han skall vara hemma nu .