anbl
Trådstartare
Fick tyvärr avliva min ridhäst och kvar blev min 6-åriga shettisvalack. Jag har precis hämtat hem en shettishingst som snart blir 3 år, som sällskap och som jag hade planer att ställa ut och avelsvärdera. Men nu verkar alla planer gå i stöpet. Hingsten verkar tro att min valack är ett sto och bokstavligt talat försöker betäcka honom HELA tiden. Jag har gjort några försök att ha de tillsammans men får till slut sära på dem för de dryper av svett efter allt springande. Min valack försöker säga till och sparkar och skriker men han är väl inte tuff nog för hingsten bryr sig inte över huvud taget. Nu går de så de kan nosa på varandra genom staketet. Men de kan inte ens heja på varandra innan hingsten släpper ut snabeln. Är det någon som har erfarenhet av detta? Kommer hingsten lugna ner sig? Verkar inte så vanligt att hingstar ger sig på valacker. Är kastrering enda utvägen? Jag vill inte utsätta min lilla valack för fler våldtäckter och jag köpte ju hingsten i första hand som bästa kompis och sällskap.