Hingsförslag önskas

Sv: Hingsförslag önskas

Av de du räknat upp är den enda som jag ens skulle fundera på att använda Alcatraz. Är du rädd för humöret skall du definitivt inte använda Lasandos som vissa rekommenderat. Vill du ha väldigt hög ridbarhet och mkt bakben så kan jag föreslå Casir Ask eller Carano båda ger lätta högställda långbenta avkommer med mkt bra huvud. Båda ger dessutom bra gång i avkommerna. En som verkligen ger mkt bakben dock något kraftigare modell dock har samtliga jag sett varit lite gummiboll men med betydligt mer humör är Come Back II. Fortsätter att propagera för dessa hingstar som gett kanon bra med i stort sett alla stotyper och förärver sig mkt starkt som i min mening används aldeles för lite i vår avel.
 
Sv: Hingsförslag önskas

Campell är nog inte alls tokig!
Första (?) hingsten i Sverige e. Contender som inte verkar på fryst.

Tror många hoppmänniskor kan vara intresserade av den härstammningen!
Conetender är en förädlare som lämnar ensad typ och snygga hästar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingsförslag önskas

Har träffat flera avkommer e.Lasandos, visserligen med lite humör, men ändå trevliga att ha att göra med.
 
Sv: Hingsförslag önskas

Vem är Campell ? Vart står han ?

Hälsningar Helen
 
Sv: Hingsförslag önskas

Katrinelunds stuteri i Danmark tror jag det var. Han finns med i Hästaks utbud på deras sida. Det hade nåt samarbete.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 293
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 733
Senast: Görel
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 921
Senast: Nafayette
·
Avel Ska i all hast bestämma hingst på några dagar till ett fint selektionssto, tävl t o m 1.40 och msv dressyr, diplom på 3 årstest, fin typ...
2
Svar
23
· Visningar
4 649
Senast: Equestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp