Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pressenning på marken, släpa ett däck/ en stock efter sig i ett rep, i en cirkel, kasta lasso mot en dummy (det viktigaste är inte att träffa utan att hästen klarar av att ha ett svingande rep över sig).Kickis skrev:Fundrar på att träna hästen för ranch trail, men då jag bara sett en klass skulle jag behöva lite förslag på hinder?
Obligatoriska hinder;Kickis skrev:Fundrar på att träna hästen för ranch trail, men då jag bara sett en klass skulle jag behöva lite förslag på hinder?
*"Gå runt hästen" "Ground Tie" är utbytt mot "Dummy hindret" annars är de obligatoriska samma både till antal och utförande.ninni skrev:Om du tänkt starta ranch trail på öppna tävlingar(WRAS) är reglerna lite annorlunda än de Monke beskriver, tex obligatoriska hinder.
Allt finns i regelböckerna.
ninni
simpe skrev:Hur är det med uppsittningen igentligen? Jag vill så gärna tävla Ranchtrail med Zorro men kommer inte upp på honom från marken. Jag är ju 159 cm och han är 165 cm till ryggen =( I naturen letar jag ju upp en stor sten eller kör ner honom i ett dike men det kan jag ju inte göra på banan. Är det ett obligatoriskt hiner att hoppa upp från backen? Kanju inte gärna be om en pall.
simpe skrev:Jag är nog bara där på fredagen, jag och Zorro var där och tävlade förra helgen.
Hörde du om Cattis 3 EM guld?