Elegant machinery

Trådstartare
Jag fick ta bort min katt hastigt och olustigt och har nu ca 1 kg z/d torrfoder (halv 2 kr påse) samt 7st 156g burkar kvar. Någon som vill ha? De finns i stockholm om ni vill hämta, alternativt kan jag skicka om ni betalar frakten. Känns dumt att bara slänga :(

Beklagar förlusten av din katt :( Jag håller med Angua om att skänka till katthem. De behöver alla gåvor de kan få! Såhär skriver Stockholms katthem:
Foder
Vi tar tacksamt emot burkmat då vi alltid har många munnar att mätta. När det gäller torrfoder har vi valt att enbart servera våra gäster högkvalitativt torrfoder som vi köper direkt från Royal Canin. Vi vill hålla oss till en sort då de flesta kattmagar mår bäst av inte byta foder i onödan eller för ofta.

Andra katthem kanske har andra regler? Annars kan du ju skänka burkmaten till dem :)

Jag har svårt att tro att nåt katthem tackar nej till veterinärfoder (det är ju minst sagt dyrt i inköp) - oavsett vad de ger i vanliga fall (behövs specialmat så behövs det ju, liksom). Särskilt om det är ett bra bäst före-datum på maten.

Jag har skänkt en kasse med alla möjliga sorters "vanliga" kattfoder till Uppsala katthem. Både blötmat (inkl en del "enstaka portioner" av olika sorter) och torrfoder. De tog tacksamt emot rubbet.

Liknande trådar

Katthälsa Vi köper alltid fler 10 kg säckar samtidigt bara för att få ner priset och jag förvånas över alla dessa som köper 2 kg säckar med mat på...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 202
Senast: Bison
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 384
Senast: Och_Aye
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 774
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar