lillamy73
Trådstartare
Hejsan
Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå.
Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt jobb (arbetar på kontor)
När vi är ensamma så är han lugn och sköter sitt (tuggar på ben, leker med sina leksaker) och sover.
Kommer någon in på kontoret så är han på dem hela tiden ( tuggar på händer och sitter och gnyr) alla är ju inte hund människor. När dem gått så sitter han och flämtar av stress
Har inte tidigare haft han hund och ser att det är en betydlig skillnad mellan hanhundar och tikar.
Tänkte att hans nervösa beteende beror på hormoner.
Hemma så vandrar han runt planlöst, gnyr, jagar skuggor och är på katten. Som tycker han är super jobbig. I bilen så är han stressad och sitter och flämtar. Lägger sig inte ner. När jag stannar bilen så skäller han stressat som om jag skulle lämna honom där (,önskar det ibland )
Igår hade jag tid hos veterinären.
Tänkte testa kemisk kastrering på honom för att se om det kunde lugna ner honom.
Det är så skönt att inte alla veterinärer är penga tokiga.
Han sa att om man kastrerar för tidigt så kan hunden fastna i valp stadiet.
Sen fanns det andra fysiska problem som kan uppstå om man gör det för tidigt.
Jag försöker att aktivera honom. Så mycket jag kan i vardagen mellan jobb och hemma.
Är besviken att brukshundsklubben inte hade någon unghundskurs nu i höst.
Vi gick valpkurs i våras och han var för ung för grundkursen i lydnad
Han är ju en hund som vill bli aktiverad.
Nu testar vi hills foder Calm för att se om oron lugnar ner sig.
Någon som har erfarenhet att det fodret?
Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå.
Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt jobb (arbetar på kontor)
När vi är ensamma så är han lugn och sköter sitt (tuggar på ben, leker med sina leksaker) och sover.
Kommer någon in på kontoret så är han på dem hela tiden ( tuggar på händer och sitter och gnyr) alla är ju inte hund människor. När dem gått så sitter han och flämtar av stress
Har inte tidigare haft han hund och ser att det är en betydlig skillnad mellan hanhundar och tikar.
Tänkte att hans nervösa beteende beror på hormoner.
Hemma så vandrar han runt planlöst, gnyr, jagar skuggor och är på katten. Som tycker han är super jobbig. I bilen så är han stressad och sitter och flämtar. Lägger sig inte ner. När jag stannar bilen så skäller han stressat som om jag skulle lämna honom där (,önskar det ibland )
Igår hade jag tid hos veterinären.
Tänkte testa kemisk kastrering på honom för att se om det kunde lugna ner honom.
Det är så skönt att inte alla veterinärer är penga tokiga.
Han sa att om man kastrerar för tidigt så kan hunden fastna i valp stadiet.
Sen fanns det andra fysiska problem som kan uppstå om man gör det för tidigt.
Jag försöker att aktivera honom. Så mycket jag kan i vardagen mellan jobb och hemma.
Är besviken att brukshundsklubben inte hade någon unghundskurs nu i höst.
Vi gick valpkurs i våras och han var för ung för grundkursen i lydnad
Han är ju en hund som vill bli aktiverad.
Nu testar vi hills foder Calm för att se om oron lugnar ner sig.
Någon som har erfarenhet att det fodret?