High rider II v.s rimfrost???

M

makejo

Jag ska köpa nya ridstövlar nu och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa high rider II eller rimfrost?
mina funderingar är om man kan använda high ridern på vintertid elller fryser man ihjäl fötterna?
och om jag tar rimfrost går dem bara att använda under vintermånaderna? jag har inte råd att köpa båda två tyvär. hur gör ni andra som inte har råd att köpa olika stövlar för varje årstid?
annars brukar jag använda jodhpurs o shortchaps under sommartid o sånna där billiga vinreridstövlar som e mjuka o kardborre i benen under vintern men vill ha riktiga ridstövlar. vad tycker ni jag ska göra?
har också hört mycket om kvalitet etc. finns det andra märken som ser ut som dem här modellerna?

Sv: High rider II v.s rimfrost???

För mej är high riderna mina vinterstövlar och jag fryser aldrig i dem, frös mer i gamla termovarianter som skulle vara vinterridstövlar:cool:
Jag tycker du lugnt kan köpa dem, men ta till lite i stl kanske så kan du ha en varm sula i. TROR (men vet inte) att de är mer hållbara än rimfrost också.

Jag har dem höst vinter och vår när jag hoppar eller rider ut, på sommaren har jag då jodhpurs och chaps istället.

I dressyr har jag dem bara vintertid när det är för kallt för de vanliga ridstövlarna. :idea:

Så i mina ögon är det totalt onödigt med två par dvs rimfrost och high rider satsa i så fall istället på något annat till sommaren då är high rider för varma och grova tycker jag Fast en del har dem väl då också.

Om jag skulle använda mina Rimfrost vid andra tillfällen än då det är minusgrader, skulle fötterna dö av värmeslag! Dock uppskattar jag mina Rimfost väldigt mycket då det är kallt. :)

Jag har använt mina high rider hela vintern, inga problem, förutom när det är riiiktigt kallt. Hade också rimfrost ett tag, men de är hemska så fort de börjar bli varmt.. Jag skulle satsa på high rider! (Tycker även dom var mer hållbara)

låter jättebra då blir det ett par high rider II :)

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Fanny1012
·
Utrustning Jag ska tävla dressyr om ca 1 vecka och har inga ridstövlar. Jag rider i jodhpurs till vardags. Är det lönt att nu köpa ett par stövlar...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Lingon
·
Utrustning Jag ska nu äntligen införskaffa mig ordentliga stövlar att kunna rida i även nu på vintern när det är så kallt att jag förfryser tårna...
Svar
3
· Visningar
1 665
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama