High chaparall på midsommar - barnvänligt?

Tweety1985A

Trådstartare
Hej! Exet pratar om att han vill ta dottern (då ca 11 månader gammal) med upp till high chaparall på midsommar, hans syster med familj brukar åka upp där och sova i tält. Jag kan inte riktigt se hur man får det att funka med en så liten i tält, men framför allt är jag fundersam eftersom många jag pratat med (jag skulle följt med dit själv förra sommaren) sagt att man ska hålla sej undan därifrån på midsommar, att det är mkt fylleslag och MC-gäng. Det gör mej väldigt vaksam, Samtidigt vill jag ju såklart att han ska kunna ha henne med sej om det är så att det visar sej att det inte är så som jag fått för mej. Hans syster säger att det är väldigt lugnt, men då jag fått höra motsatsen av många så vänder jag mej till allvetande bukefalos =)
Så ni som har lite koll, hur är high chaparall på midsommar? Campingen framför allt då. Själv kan jag tycka att hennes första midsommar lämpligast firas lugnt, kanske ihop med barn i ungefär samma ålder. Vi har ännu inte bestämt om hon ska vara hos mej eller hos honom, så jag sonderar bara terrängen innan jag ger min åsikt om saken.

Sv: High chaparall på midsommar - barnvänligt?

Jag har jobbat på Chaparral och ja, det är ganska stökigt över midsommar även på campingen. Vill ni ha lugn och ro, ta en annan helg :)

Tack för ditt svar! Jag misstänkte nästan det, men behöver mer på näsan för att kunna säga nej om han fortfarande tycker att det är en bra idé när det närmar sej. Så hoppas på att fler svarar!

Jag var på HCs camping midsommar för tre år sedan. Mycket mc och bilfolk, mycket fylla och bråk. Det kan väl kanske ha blivit bättre, vi blev inte insläppta först för att vi åkte "raggarbil". Så det kändes i alla fall då som att de jobbade på att få bort härjet på just den helgen. Men jag hade inte velat vara där med ett litet barn, då.

Nu är jag så där jättetråkig men är det bara du som bestämmer vad pappan till barnet får lov att göra eller inte? Det låter nämligen som om han måste be om lov och få sitt önskemål godkänt av dig.

Men ni kanske har en sådan överenskommelse?

Jag skulle inte lägga mig i så länge det inte är förenat med fara. Skulle du vilja att han lade sig i om dina (hypotetiska) semesterplaner i Thailand/spanien/smögen på grund av risk för solbränna?

Det har du väl rätt i.
Men jag förstår ts, jag hade nog inte tyckt det var så roligt om en ett åring skulle spendera midsommar på High Chaparall i ett tält och hade troligtvis påpekat det också. Men hon har kanske inte så mycket att säga till om när det kommer till kritan.

Såklart är det inte jag som bestämmer det, utan det handlar om att jag vill ha lite på fötterna så jag vet hur jag ska ställa mej till det. Vi har som sagt inte bestämt var tösen ska vara på midsommar. Kände bara rent spontant att det kanske inte är rätt ställe för henne å att jag kanske borde uttrycka min åsikt om det inför pappan. Sen kan jag inte hindra honom från något, men vi har hitintills lyckats komma väldigt bra överens när det gäller tösen, så det är nog inget problem. Jag vill som sagt bara veta hur det är där uppe på midsommar, om det är fylleslag å sådär är det kanske inte ett bra alternativ...

Att bo i tält ser jag inte som något problem. Snarare tvärtom, med all den friska luften så sover säkert barnet gott.

Tror du verkligen att han och hans familj skulle dra med sig en ettåring till en fyllefest?

Kan du inte prata med dom igen och lufta din oro lite försiktigt? Kanske är dom på ett ställe där det är lugnt med fler barnfamiljer?

Fast det kan ju vara så enkelt att familjen tror att han kommer själv utan dottern?
Och att han inte vet om att det kan bli stökigt utan tror att det blir bra att ta med sig dottern?

Ts hade ju pratat med systern till pappan.

Tycker inte det låter som om hela hans familj är omedvetna om att han vill ta med sig sin dotter.

Läste om och hade missat den raden. Du har såklart rätt, familjen verkar ju medvetna...

Svår fråga. Det beror nog rätt mycket på hur pass klok ditt ex är. I mina öron låter det som en typ av arrangemang som är kopplat till festande, eller är det självklart att han tänker sig att han ska vara där och vara i princip nykter? Jag tycker att det låter väldigt vanskligt att tälta på en camping med fulla människor om man själv inte är spiknykter och är helt säker på att man vaknar om barnet får för sig att ge sig upp på natten.

Jag har läst någonstans om alkoholpolicyn har ändrats på Chappis. Man vill att det ska vara en familjeplats. Jag tycker i övrigt att det har blivit lugnare där de senaste åren.

Jag har aldrig varit på chappen på midsommar, men med tanke på fyllan som brukar vara en fredag på semestern så hade jag nog inte tagit dit en 11-månaders.
Men, jag har sett många små barn där under alla möjliga tillställningar, så går gör det nog om föräldrarna har bra ordning och bor på "rätt" plats på campingen :)

kl

För några år sedan - Nej!
Men det har blivit lugnare och jag har hört från pappa som än idag arbetar där att det har förändrats lite kring alkohol och hur och när det säljs.

Men det beror såklart också på hur man bor och var man bor. Men det kommer vara livat på campingen så tält med en liten är nog inte det bästa.

Det beror ju lite på hur pappan är lagd som någon skrev tidigare. Tar han 1-2 öl och nöjer sig där är det en sak. Är han där för att kröka järnet är det en helt annan. Jag tror att du lättare kan bedöma det. Varken jag eller min sambo är några storsupare normalt sett och om jag hade varit intresserad skulle jag nog kunna tänka mig att göra ett sådant äventyr med honom och dottern.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka