Hickar era hundar??

_bed_of_roses_

Trådstartare
Har aldrig hört en hund hicka förut..men min valp gör det 1-3gånger om dagen nästan! Blev först lite rädd för jag trodde det var något alvarligt med henne.

Har ni haft hundar som hickar och slutade det?

Sv: Hickar era hundar??

Nona hickar nu och då, men det går snabbt över. Vet inte om det är något som växer bort dock (om det var det du undrade). Farligt är det hur som helst inte.

Min hund hickade också mycket när hon var mindre, nästan jämt efter varje gång hon ätit. Nu är hon fem månader och jag har inte hört henne hicka på länge. Jag tror inte att det är farligt.

Min hund hickar ibland men det går fort över. Fast det är svårt att hålla sig för skratt för hon är så sabla söt. :D

Min valp hickar också ganska ofta. Hon är 13,5 vecka så jag hoppas de växer bort på henne. Det är en Chinese Crested Powder Puff.
M vH A_Z

Valpar hickar ofta, det kommer gå bort. Så är inget att vara orolig för.

nää första gången jag hörde henne hicka så blev man lite rädd..men nu sittar man å småskrattar..hon låter så GULLIGT=)=)

Min hund hickar oxa ibland men det roligaste ar anda att se nar hon rapar, har aldrig tidigare traffat en hund som rapar :D

Ibland hickar dom :love: Låter lite roligt :D

Nibalda: Våra rapar ALLTID efter dom har ätit :p

Rapar har jag aldrig hört en hund göra..men det kommer säkert nångång=)=) Det var ju första gången jag hörde att hundar hickar. Inga av mina gammla 3 Hundar gjorde det!!!

Valpar är precis som små människobebisar, de får lätt hicka om de ätit för fort eller blivit kalla om magen.
Går över precis som för människor vid ökande ålder och mognad.

Min hund hickar ibland, men inte alls ofta.. Han fyller tre år om en månad :D Men det är så gulligt, nästan lika sött som när han skäller i sömnen :p
Så jag skulle tippa på att det hickas när de blir äldre, men inte lika ofta.. Och olika från individ till individ.

Loke hickade jämt när han var valp, speciellt om han ätit för fort eller gjort någon häftig rörelse efter att ha legat stilla ett tag. han hickar fortfarande ibland. Minina har nog bara hickat en eller två gånger sedan jag fick henne.

Haha, har samma grej här hemma! Min valp (11 veckor leonberger) hickar flera gånger om dagen, det fverkar jobbigt för henne ibland så jag tycker lite synd om henne (det händer att hon börjar hicka när hon sover och vaknar av det, väldigt trött & fundersam) Har heller aldrig haft en hund som hickat! Inte heller rapat för den delen, men det gör hon också.. den lilla söta får till ganska groteska rapar faktiskt :o :D

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
674
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama