Comfort

Trådstartare
Har ni märkt nåt samband med att hicka mycket i magen - hicka mycket utanför magen?
Sen vad är eg mycket? Ödlan har vad jag märkt haft hicka ca 5 gånger nu senaste veckan och jag tycker inte det känns som mycket, men sambon tycker att det är det, men vart går gränsen för mycket?

Man tycker ju lite synd om den lille, när JAG tycker det är irriterande att magen hoppar, vad tycker då den??!!

Sv: Hicka

Ja för mig är det nästan varje dag i magen.

I börja när E var nyfödd så hickade hon ungefär som i magen, nu är det mer sällan :)

ok, det är det inte omöjligt at det är här med, ungefär. Det kan ju inte ALLTID vara när jag ska sova eller sitter i soffan så det kanske är så jag inte märker det md

Rasmus hickade lika mkt i magen som utanför, börja känna de på slutet och då var det typ hela tiden. Ibland var de irriterande, när han slog huvudet i mitt bäcken så de hickade ända ner till fötterna på mig + att jag tyckte så himla synd om honom!

My hickade jättemycket i magen, minst 1 gång/dygn men oftast flera gånger/dygn. Hon hickade mycket också utanför magen de första tre månaderna, men nu hickar hon mycket mer sällan.

//Julia

Här gjorde dom tvärt om Vidar hickade nästan aldrig så jag märkte det i magen,
men rätt ofta utanför.
Lovis hickade var och varannan dag, men inte alls så mycket utanför ;)

Vår lille son hickade upp emot 4 gånger om dagen i magen nästan 3 månader. Nu utanför så hickar han ungefär efter varannan amning = typ 4 gånger om dagen. Han verkar inte tycka det är så jobbigt. Han ser mer konfundersam ut :) Ganska söt faktiskt när han ligger och rynkar på ögonbrynen och kollar sej omkring. Han är precis en månad gammal.

Mvh Miks

Mina hickade mycket i magen. Minst en gång per dag, och då höll de ofta på i en halvtimme. Men de har inte hickat lika mycket utanför magen. Eller så tänkte jag bara inte lika mycket på det då. Deras hicka utanför magen har varit så diskret, den verkar inte alls lika jobbig som "vuxen-hicka".

Min egen hicka är grym! Den gör ont!

Ödlan?

Kan inte komma på att jag sett nåt samband faktiskt.
Inte vad jag kommer på nu alla fall

Idun hickade flera gånger om dagen, både i magen och när hon hade kommit ut.
Ungefär när hon fyllde ett lugnade det ner sig och nu hickar hon någon gång ibland bara.

Ja Ella besväras nog rätt mycket av sin hicka eftersom hon alltid får den i anslutning till mjölken och ofta efter mjölkintag vill hon sova.

Vaknar ju varje gång hon hickar till, stackarn...

Min kille hickade otroligt mycket i magen men faktiskt inte alls sen han "poppade ut". Han är 5 nu och han har väl fått hicka nån gång men inte så jag reagerat på "överhickning" :D

tack för alla svar, får väl helt enkelt se hur det blir utanför ,med.. (snart :))
Man tycker ju lite synd om den nrä man sitter i soffan och den hickar så kraftigt att jag känner det i rumpan, att det liksom hoppar till :o

Mirre: ja på ultraljudet fick vi först se bebisen från en lite konstig vinkel, och då såg det precis ut som en ödla, och efetrsom vi inte vet vad det blir så har den fått kallas så, bland annat.

Tänkte svara i går, att jag själv längtar efter att få känna hickningar, verkar så häftigt :D
Men i morse hickade bebis för första gången!! Små små hopp på magen, i kanske ngn minut! Hihi!
Förlåt, hjälper ju inte dina undringar men ville bara säga det :p.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: Sol
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 402
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar