Hibiskus och katt

sthu

Trådstartare
Köpte en hibiskus för en vecka sen. Den står så fint på vårt nya soffbord med en påskig duk under.

Tydligen håller katterna inte med om att det är bra. De leker med duken (inget konstigt, det brukar de göra) men två av tre katter försöker krypa upp i blomkrukan!
Dessutom ser de lite smått galna ut när de har nosat på blomman, som de kan göra när de fått kattmynta. Och de nosar ofta och gärna på den. Tuggar inte, men sniffar ordentligt.

Har hibiskus sån effekt på katter? Är det farligt, giftigt? Bör jag ta bort den igen?

Haft andra blommor på samma plats (klockmalvor bland annat, samma familj som hibiskus) så tror inte det är nyhetens behag så att säga...

Ofarligt är det iallafall! :-)

Låter bra det!
Inte ofarligt för hibiskusen kan jag i och för sig meddela, den tyckte inte om att bli konstant attackerad av tassar och tänder.. Den har fått flytta med mig till mitt för tillfället kattlösa exil i hopp om att kunna återhämta sig lite innan katt flyttar med mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 718
Senast: Lampan
·
Övr. Hund Hej alla hundmänniskor Söker lite tips och råd på hur man kan få en 1-årig pudelpojke att behärska sig när det kommer folk och hälsar...
Svar
17
· Visningar
4 995
Senast: Eohild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama