Sv: Hibiscrub - karentider??
Jag hade oxå en riktig mugg häst! Hade kraftigt på alla fyra när vi köpte honom o upp över kotorna. Han behövde bara titta på lera så kom det. Kämpande tappert med tvål, tvätt, torka o salvor. Det jag tyckte tog bäst var tyvärr Lila sårspray. ( blir inte så fin av det) och när det torkat pig oil. När vi senare tog en utrensningskur m homeopatmedel så försvann det o kom aldrig tillbaka. Det har gått 3 år sedan o han har verkligen lortat ner fötterna tusen gånger sen dess o haft en till o från lat matte. Hästen kan bli dålig i magen av tex mediciner, butta, stress mm och man kan se att det är skillnad i pälsen framför flanken på höger sida om ngt i matsmältningen är påverkat. Min var i allafall skillnad. Lite strävare där i pälsen, längre o grövre i hårremmen. Ruggig eller hur man skall förklara det. Hur som helst efter kuren så har det aldrig varit ngt problem igen =) Tips: har din sämre päls - testa en kur så slipper du kanske alla salvor sen. Microcid, salvor mm är svindyrt så det kan vara väl värt en test! Är det stressrelaterat så kan ngn probiotika hjälpa. Jäst, a-fil mfl.