Hetsjakt på svenskar i Danmark?

Conversation Piece

Trådstartare
Vad tror ni, är det så att danskarna inte vill ha fler besök av framgångsrika svenskar på sina travbanor och därför har inlett en hetsjakt som går ut på att man målar upp historier om djurmisshandel och smäller till med långa avstängningar? Jag tänker på att flickan Bengtsson blev avstängd och nu knodden Karlstedt.

Vågar man åka till Danmark med sina hästar?

Sv: Hetsjakt på svenskar i Danmark?

Jag tror snarare att de haft en väldigt hög tolerans nivå i Danmark som de har sänkt i takt med att sporten blivit bättre även där. Vi har kunnat anmäla hästar försent, utan vaccinintyg, kört ut utan nummerbrickor i loppen, haft kuskar som kört på innerspår i bakvarv och mycket annat utan att blivit bestraffning.
Jag tror inte att det är någon fara att åka dit, om man håller sig till reglerna förstås;)

Sv: Hetsjakt på svenskar i Danmark?

Hetsjakt och hetsjakt........
Kan nog vara så att de mer och mer anpassar sig till vårat reglemente och vårat sätt att bedöma saker och ting.
Inte för att jag på något sätt säger att det är det bästa, men det svenska reglementet fungerar iaf klart hyggligt. :smirk:
När det gäller Karlstedt är det synd att man ej får se filmen på detta som måldomaren säger har utspelat sig efter målgång.
Karlstedts egen version verkar iaf vara låååååångt ifrån måldomarens.
Som sagt, synd att man inte får se allt. :cry:

Sen är det för dagen så att Sveriges hästar helt klart ligger långt framme internationellt, medan Danmark saknar ngn riktig fixstjärna, iaf just nu.
Våra svenska hästar tar säkert en hel del av priskakan i Danmark även när det gäller vardagstravet, men vad gör man inte för att sporten skall bli så bra som möjligt!! :banana:

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18