L
Lazybiitch
Ligger säker någon liknande tråd ute, men hittar tyvärr inte någon ( nybörjade här på buke).
Tänkte iaf höra om någon har tips osv.
Är så att ja ha har en c-ponny valack, arabkorsning.
Så fort man kommer ut å rider honom ensam är han avslappnad och "lydig", kan galoppera osv ute i skogen och stanna då ja känner för de. MEN så fort vi rider ut tillsammans me en annan häst blir han het å ibland stressad. Travar den andra hästen före oss får jag knappt stopp på honom.
Tips dessutom på att få honom att ta yttertygel som stöd?
Han är rätt svårriden om man vill ha honom iform.
Igår när vi var ute å red hade vi de andra ekipaget brevidd oss, å ja skule trava, men nib ponny tog galopp och jag fick knappt stopp på skrället! Visseligen hade han stått två dagar då, men han är ju trotsallt 19 år!
Måste tillägga att de inte är fel på sadel då ja rider barbacka.
Någon me liknande problem? Erfarenhet?
Alla tips är välkommna, ej negativa tankar!
Tina.
Tänkte iaf höra om någon har tips osv.
Är så att ja ha har en c-ponny valack, arabkorsning.
Så fort man kommer ut å rider honom ensam är han avslappnad och "lydig", kan galoppera osv ute i skogen och stanna då ja känner för de. MEN så fort vi rider ut tillsammans me en annan häst blir han het å ibland stressad. Travar den andra hästen före oss får jag knappt stopp på honom.
Tips dessutom på att få honom att ta yttertygel som stöd?
Han är rätt svårriden om man vill ha honom iform.
Igår när vi var ute å red hade vi de andra ekipaget brevidd oss, å ja skule trava, men nib ponny tog galopp och jag fick knappt stopp på skrället! Visseligen hade han stått två dagar då, men han är ju trotsallt 19 år!
Måste tillägga att de inte är fel på sadel då ja rider barbacka.
Någon me liknande problem? Erfarenhet?
Alla tips är välkommna, ej negativa tankar!
Tina.